Preduzetnici neće da plaćaju odnošenje smeća

Nekoliko preduzetnika požalilo se Radiju 021 da im je novembarski račun za odnošenje smeća gotovo udvostručen i da sada ta usluga iznosi skoro 2.100 dinara.
Nekoliko preduzetnika požalilo se Radiju 021 da im je novembarski račun za odnošenje smeća gotovo udvostručen i da sada ta usluga iznosi skoro 2.100 dinara.

Prema rečima naše sagovornice R. N. koja drži prodavnicu zdrave hrane, njen račun je bez ikakvog obrazloženja povećan na pomenutu cifru. Kada je pokušala da sazna razlog za to, u "Čistoći" su joj rekli da je povećanje cena predviđeno odlukom iz septembra i da po novoj podeli korisnika usluga ovog preduzeća, njena radnja potpada pod drugu kategoriju, kojoj se odnošenje smeća naplaćuje 1942 dinara mesečno, bez PDV-a, koji iznosi osam odsto.

"S obzirom na to da odnesem samo jednu kesicu uveče i da moram da pešačim do najbližeg kontejnera 5-10 minuta, ova cena je previsoka. Da imamo bar jedan kontejner na nekoliko prodavnica u okolini, pa da ih nekako i razumem. Naravno da treba da se plaća odnošenje smeća, ali treba dati neku realnu cenu", smatra ona.

Da slučaj ove preduzetnice nije jedini, potvrdila nam je Slavica Brkić iz Asocijacije malih i srednjih preduzeća Vojvodine, koja kaže da je novom kategorizacijom potrošača i ona potpala pod drugu grupu kojoj odnošenje otpada košta 2.097 dinara. Njoj je račun podignut za 30 odsto, a kako kaže, trebalo bi da bude smanjen, jer je promet značajno opao od početka godine, pa se samim tim i količina smeća smanjila.

"Ljudi bukvalno plaćaju račune i do 10 puta veće nego što naprave smeća, a sad su i te račune, enormno visoke, povećali za 30 do 100 odsto. Svugde se na svetu plaća po količini iznetog smeća. Ja verovatno plaćam isto kao i Imlek koji pravi dve tone smeća dnevno i ima neuporedivo veći promet od moje radnje", objašnjava Brkićeva.

Prema njenim rečima nelogično je da pojedini preduzetnici plaćaju istu cenu kao kafići i restorani koji za jednu smenu izbace smeća više nego što butici sa odećom naprave za mesec dana. Kako ona kaže, normalno je da se odnošenje smeća plaća, ali isto tako i "Čistoća" treba da obezbedi kante svojim korisnicima i da naplaćuje svoje usluge po količini odnetog otpada.

Kako za 021 kaže direktor "Čistoće" Dragan Božić, cene odnošenja smeća nisu povećane, već je izvršeno "pregrupisavanje korisnika u okviru postojećih grupa". Prema njegovim rečima, to je bila odluka prethodnog direktora, koju je kasnije ozvaničila i Skupština grada, ali da se sada jasno vidi da to nije bilo najbolje rešenje.

"Imamo plan da napravimo više grupa kada sagledamo ukupnu proizvodnju smeća i da pravednije raspodelimo račune, ali je za to potrebno vremena, jer ako ishitreno donesemo takvu odluku, opet će biti mnogo nezadovoljnih. S druge strane, trenutna cena je niska i ja ne razumem kako je moguće da se neko bavi privatnim poslom, a da mu je 1.900 dinara skupo", kaže Božić.

On je dodao da bi idealan način za Čistoću da naplati svoje usluge bio da preduzetnicima pošalju račun koji odgovara količini odnetog smeća, ali da to u Srbiji nije moguće jer bi građani jedni drugima ubacivali smeće u kontejnere.

"Kada bismo uveli naplaćivanje po količini, ja se plašim da bi svake noći bio rat na ulicama i stalno bi se prebacivalo iz kontejnera u kontejner. Ko bi onda hteo da ubaci smeće u svoju kantu i da plaća količinu, nego bi nosio u komšijski, išao bi u drugi kvart grada pa bi ubacio, ubacivali bi u privatne kontejnere, ali sigurno niko ne bi hteo da ubacuje u kontejner koji je obeležen za njega i za koji prema količini on plaća mesečnu tarifu", objasnio je Božić.

Kako kažu u Asocijaciji malih i srednjih preuzednika, u Novom Sadu je od početka godine zbog prevelikih nameta zatvoreno oko 800 malih radnji zbog niskog prometa i visokih troškova, a ukoliko se ova praksa nastavi, jedini način da ostanu u poslu biće da odu u takozvanu sivu zonu. (V. K.)

  • caca

    20.01.2013 15:26
    katastrofa
    da li je normalno da neko ko ima radnjicu od 13 kvadrata i roba stiza u jednoj kesi koja se ponese kuci da placa toliko a neko ko ima 100 kvadrata i kutija preko glave placa isto, ja bih predlozila da ti mali ne placaju nista a sve mogu i treba da placaju svi koji su u pdv jer ako nemaju podatke ko koliko zaradjuje zna se ko je u pdv
  • doktor ljuba

    11.01.2013 22:24
    lekar ili veterinar pitanje je sad
    u dve razlicite grupe razvrstani ugovora sa jkp nigde. MEDIKAL DISPOS WASTE prvo napravi ugovor sa vama koji inspektori jedino uvazavaju pa onda rade svoj posao svaka im cast.Saljite dragi preduzetnici zalbe zatrpajte ih do guse ds vidimo gde ce puci.
  • Doktor

    27.12.2012 21:02
    Ordinacija
    Ovo je sramota!!!Đubre sam do sada plaćao 500 din.JKPČistoći ,plus 2242,00 din Medical Waste Disposalu iz Zrenjanina(firma za odnošenje medicinskog i sanitarnog otpada,koji inače odnesu sav moj otpad da mi za JKP čistoću ne ostane ništa),koji za razliku od ovih
    prvih donesu kese,kantice,,,,dođu ti na noge izmere otpad i odnesu u ZR uskladište i unište po najsavremenijoj tehnologiji.Tako da će ubuduće treba da platim 4300,00 din.po novoj tarifi od JKPČistoća što je duplo skuplje od mog grejanja
    poslovnog prostora.Od mene nećete gospodo iz JKP Čisoće više videti ni dinara!!!Nije vaš namet jedi ni da tako pričate ,imaju ljudi i drugih obaveza prema državi koje treba da plate

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti