U planu "oživljavanje" pruge Beočin - Petrovaradin

Železnička pruga Petrovaradin - Beočin uskoro bi mogla da bude obnovljena, uz primenu modela javno-privatnog partnerstva.

Železnička pruga Petrovaradin - Beočin uskoro bi mogla da bude obnovljena, uz primenu modela javno-privatnog partnerstva.

Obnovom pomenute pruge bili bi rešeni saobraćajni problemi i olakšan transport teretnog saobraćaja. Uz to bili bi bolji i ekološka situacija i zaštita Nacionalnog parka Fruška gora, rečeno je na sastanku nadležnih u Vladi Vojvodine.

Pre pet godina saobraćajni institut "CIP" izradio je projektnu dokumentaciju rekonstrukcije ove pruge, a vrednost investicije je procenjena na oko 45 miliona evra. Međutim, stručna komisija "Železnica Srbije" predložila da se u prvoj fazi izvrši samo remont pruge, što bi zadovoljilo potrebe privrede. U narednoj fazi bila bi obavljena elektrifikacija i modernizacija pruge.

Milan Stanisavljević iz Železnica Srbije kaže da zakon dozvoljava javno-privatno partnerstvo, ali se do sada nisu javljali partneri za infrastrukturu, već samo za prevoz. -  Mi smatramo da je moguće da se pojave i da učestvuju partneri u prevozu, pogotovo na regionalnim i industrijskim prugama gde se očekuje povećanje obima rada. To bi naročito bilo korisno u oblasti formiranja robnih terminala u većim gradovima - objašnjava Stanisavljević.

Pokrajinski sekretar za privredu Miroslav Vasin istakao je da bi se rekonstrukcijom ove pruge postiglo preusmeravanje teretnog saobraćaja sa druma na železnicu, čime bi se rasteretili putevi u regionu, sprečilo njihovo ubrzano propadanje i povećala bezbednost u saobraćaju. Ispunili bi se i zahtevi privrede za kvalitetnim železničkim prevozom, a bilo bi omogućeno i uspostavljenje prigradskog železničkog putničkog saobraćaja na relaciji Beočin - Petrovaradin - Novi Sad. "Revitalizacija pruge Petrovaradin - Beočin jedan je od prioriteta Vlade Vojvodine, jer bi praktično označila početak sanacije železničkog saobraćaja u Vojvodini", rekao je Vasin.

Pruga Petrovaradin - Beočin je u železničkom saobraćaju od 1908. godine, a od 1965. do 2007. na njoj se obavljao samo teretni saobraćaj.

  • Stefan

    28.02.2018 18:03
    Parne lokomotive
    Bolje staviti parne lokomotive da prevoze taj cement nego moderne vozove.Objasnjenje:zato sto je ta pruga ipak deo istorije sremske kamenice,petrovaradina i beocina zato hocu ako postoji mogucnost da tu prolaze parne lokomotive unapred hvala.

  • Rade

    27.03.2013 14:26
    Prvo je bila cementara i pruga...pa su tek onda ilegalno napravljene kuće u kamenici. Zašto bi mi selili Lafarž u Pariz? Možda bi mogli da srušimo ilegalne napravljene kuće.
  • Mikishon

    14.02.2013 12:55
    UZAS
    Mislim da nigde na svetu ne postoji pruga koja prolazi kroz sam centar vrlo naseljenog mesta kao sto je Sr.Kamenica,koja obuhvata jos naselja i gde se stanovnistvo od rata uvecalo stotinak puta.Pruzni prelaz se nalazi kod skole policije gde je velika frekvencija saobracaja,pesaka...Voz je teretni i kada prolazi vibracije se osecaju kroz celo ne tako malo naselje kao i uzasan zvuk kao da zivimo u srednjem veku.Zar ne postoji recni transport,koji bi na sve nacine bio prakticniji i sa manje ulaganja.Za sirotinju raju nikoga nije briga A gospoda iz Lafraza mogu slobodno da je presele u centar Pariza,da im malo prodrma Trijumfalnu kapiju.Sramota koliko smo naivan i zatucan narod...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti