U planu "oživljavanje" pruge Beočin - Petrovaradin
Železnička pruga Petrovaradin - Beočin uskoro bi mogla da bude obnovljena, uz primenu modela javno-privatnog partnerstva.
Obnovom pomenute pruge bili bi rešeni saobraćajni problemi i olakšan transport teretnog saobraćaja. Uz to bili bi bolji i ekološka situacija i zaštita Nacionalnog parka Fruška gora, rečeno je na sastanku nadležnih u Vladi Vojvodine.
Pre pet godina saobraćajni institut "CIP" izradio je projektnu dokumentaciju rekonstrukcije ove pruge, a vrednost investicije je procenjena na oko 45 miliona evra. Međutim, stručna komisija "Železnica Srbije" predložila da se u prvoj fazi izvrši samo remont pruge, što bi zadovoljilo potrebe privrede. U narednoj fazi bila bi obavljena elektrifikacija i modernizacija pruge.
Milan Stanisavljević iz Železnica Srbije kaže da zakon dozvoljava javno-privatno partnerstvo, ali se do sada nisu javljali partneri za infrastrukturu, već samo za prevoz. - Mi smatramo da je moguće da se pojave i da učestvuju partneri u prevozu, pogotovo na regionalnim i industrijskim prugama gde se očekuje povećanje obima rada. To bi naročito bilo korisno u oblasti formiranja robnih terminala u većim gradovima - objašnjava Stanisavljević.
Pokrajinski sekretar za privredu Miroslav Vasin istakao je da bi se rekonstrukcijom ove pruge postiglo preusmeravanje teretnog saobraćaja sa druma na železnicu, čime bi se rasteretili putevi u regionu, sprečilo njihovo ubrzano propadanje i povećala bezbednost u saobraćaju. Ispunili bi se i zahtevi privrede za kvalitetnim železničkim prevozom, a bilo bi omogućeno i uspostavljenje prigradskog železničkog putničkog saobraćaja na relaciji Beočin - Petrovaradin - Novi Sad. "Revitalizacija pruge Petrovaradin - Beočin jedan je od prioriteta Vlade Vojvodine, jer bi praktično označila početak sanacije železničkog saobraćaja u Vojvodini", rekao je Vasin.
Pruga Petrovaradin - Beočin je u železničkom saobraćaju od 1908. godine, a od 1965. do 2007. na njoj se obavljao samo teretni saobraćaj.
Komentari 17
Stefan
Rade
Mikishon
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar