Kinezi stižu na pregovore u Luku Novi Sad
On dodaje da još uvek nije poznato koju vrstu robe bi Kinezi isporučivali iz Novog Sada, ali navodi da je njegovo preduzeće već pripremilo infrastrukturu neophodnu za velike investicije.
"Koju vrstu robe i koju količinu žele da transportuju, tačno ćemo saznati kada kineska delegacija stigne na preliminarne razgovore. Oni bi tada trebalo da se izjasne šta im je potrebno od prostora, a mi smo spojili svoje kapacitete sa Slobodnom zonom, čime smo stvorili uslove za stvaranje jednog ozbiljnog logističkog centra", kaže direktor novosadske luke za Novosadski informativni portal.
Milivojević otkriva da je najverovatniji model taj da kineski investitori iz Novog Sada šalju poluproizvode u slične distributivne centre koje imaju u zemljama Evropske unije, a postoji i opcija po kojoj bi se roba dorađivala u novosadskoj luci i slala dalje gotova.
Prema njegovim rečima, ukoliko bi se plan ostvario, Luka Novi Sad bi mogla da objedini sve elemente transporta, pa bi roba mogla da stiže i da se prepakuje u velikim kontejnerima.
"U nacrtu su četiri vrste profitnih jedinica – slobodna zona, carinska zona, sistem javnih skladišta i lučka, operativna delatnost. Time bi se bio ostvaren svaki uslov za multimodalni transport, pri čemu bismo imali mogućnost i za otvaranje kontejnerskog terminala", objašnjava Milivojević.
Ministri svakom obećavaju novosadsku luku
Luka Novi Sad se već duže vreme opire privatizaciji, koju je i u prošlom mandatu želeo da sprovede sadašnji ministar finansija Mlađan Dinkić. U vreme Dinkićevog prethodnog rukovođenja Ministarstvom ekonomije, planirano je da se imovina ovog preduzeća prebaci na ćerku firmu "Nova luka", dok je istovremeno jedna francuska kompanija "čekala u redu" da kupi Luku Novi Sad.
Krajem oktobra prošle godine, Dinkić je novosadsku luku "obećao" kompaniji "Al dahra" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata u sklopu privatizacije JAT-a.
Za Luku Novi Sad interesovanje je pokazala i jedna azerbejdžanska državna kompanija, čiji su predstavnici prošlog leta pre dolaska u Novi Sad održali sastanak sa ministrom za infrastrukturu Milutinom Mrkonjićem, ali do realizacije posla nije došlo.
Spekulisalo se da je novosadska luka deo posla koji država Srbija ima sa Azerbejdžanom, budući da je svega mesec dana pre sastanka u Novom Sadu kao znak poslovne ljubavi nikao spomenik najvećem kompozitoru ove zemlje Uzeiru Hadžibejliju. (Miodrag Sovilj - miodrag@021.rs)
Komentari 2
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar