Novosadski taksisti prete tužbom protiv Grada

Strukovno udruženje taksista Novog Sada "Sitans" dostavilo je gradonačelniku Milošu Vučeviću i Gradskom veću za saobraćaj opomenu pred tužbu zbog toga što grad nije u celosti doneo program organizacije taksi prevoza, a bio je obavezan to da učini do kraja januara.
Strukovno udruženje taksista Novog Sada "Sitans" dostavilo je gradonačelniku Milošu Vučeviću i Gradskom veću za saobraćaj opomenu pred tužbu zbog toga što grad nije u celosti doneo program organizacije taksi prevoza, a bio je obavezan to da učini do kraja januara.

Zbog toga taksisti gube zaradu, jer voze po uslovima drugačijim od onih zagarantovanih zakonom. Prema proceni taksista, svako od njih za tri godine pretrpeo je štetu od najmanje 600.000 dinara.

Program koji taksisti zahtevaju da Grad donese, predstavlja integralnu celinu sa utvrđivanjem ekonomski najniže cene po kojoj taksisti moraju da voze. Samo određivanje najniže cene nije dovoljno ukoliko nije određen optimalan broj taksija, broj taksi stajališta sa taksi mestima i slično.

Minimalne cene taksi prevoza su podignute 1. decembra prošle godine i iznose 70 dinara sa start i 52 dinara po kilometru. Time je prekinuta jednogodišnja agonija taksista koji više nisu mogli da pokriju osnovne troškove, najviše zbog poskupljenja goriva.

  • Nesha taxista

    07.02.2013 14:54
    Pa upravo ste potvrdili ono što sam prethodno napi
    Anonimuse, nisam napisao da GRAS ne treba da bude subvencionisan nego da pošto jeste, a ipak podiže cenu u procentu kao i mi, kako onda nas možete kriviti za veće cene od decembra? Inače mislim da dizanja cena taksija u bližoj budućnosti neće biti i naš zahtev se odnosi pre svega na organizaciju taksi prevoza u gradu. A što se tiče pitanja da li bi vozili po GRAS - ovim cenama odgovor je da često to i radimo. Pogledajmo recimo jednu tipičnu gradsku relaciju, na primer od centra do železničke stanice. Ako 4 putnika sednu u autobus, oni će zajedno platiti 200 dinara, a ako se odvezu na istoj relaciji taksijem platiće otprilike isto toliko.
    Ima u odnosu na autobuse još nelogičnosti. Recimo ako je moje lekarsko uverenje staro 2 godine dovoljno je dobro da mogu da vozim autobus, ali taksi ne, jer je opština nama propisala da moramo taj dokument vaditi svake godine. Ili recimo propis po kom mi moramo imati vozila euro 3, što će reći do 13 godina starosti, dok za GRAS nema ograničenja pa još uvek cirkulišu autobusi s garažnim brojem koji počinje cifrom 5, a koji su nabavljeni početkom osamdesetih, kao i vozila čiji garažni broj počinje cifrom 6, a koja su nabavljena početkom devedesetih. Znači blaži su standardi za vozila i vozače koji prevoze 100 ili u slučaju zglobnog autobusa 200 ljudi nego za vozila i vozača koji prevozi najviše 4! Recite mi molim vas da li neko ovo smatra logičnim?
  • 05.02.2013 10:30
    @Neša taksista
    Nije mi jasno kako vi možete sebe da upoređujete sa gradskim autobuskim prevozom?? JGSP Novi Sad je javno gradsko preduzeće od opšteg interesa (čitaj građana Novog Sada) i kao takvo je u ''posebnom'' režimu. Tj. grad subvencionira sredstva koja ovo preduzeće gubi na različite načine. Znam da će te odmah reći da je razlog gubitka zapošljavanje partijskog kadra i sl, ali nije samo to!!! Postoje različite kategorije stanovništva koje su oslobođene plaćanja karte ili im je mesečna karta jeftinija od tržišne cene. I to je sasvim normalno. Da grad ovo ne radi, pitam se da li bi vi (taksisti) vozili đake po ne tržišnim cenama??? Sigurno, sigurno... Takođe, kažete da ovo preduzeće ne može da propadne jer grad plaća njegove gubitke dok to sa taksistima nije slučaj. E ovo je da čovek ne poveruje! To bi isto bilo kako kad bi moj komšija, koji je imao podrum pića, tražio od grada da ga spase propadanja jer mu baš i ne ide u poslu. Vi bi, očigledno, sigurnu zaradu i da vam se garantuje kad jednom počnete da vozite da vam je to sve do penzije.
  • S.

    05.02.2013 08:39
    Problemi sa taxijima i taxistima se da resiti jednostavno:
    1. Ukine se propisana minimalna cena voznje.
    2. Propisati i strogo kontrolisati minimum kvaliteta i sigurnosti vozila (pre svega sigurnosti).
    3. Strogo kontorlisati nelegalne taksije.
    4. Kaznjavanje nepropisnog parkiranja i drugih prekrsaja.
    5. Kontrolisanje kartelizacije (sto vazi i za sva druga trzista).

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti