Hiljade Novosađana od oktobra čeka na polaganje vozačkog
Novi pravilnik donet je krajem maja, a od njegovog stupanja na snagu 24. oktobra prošle godine niko na području Novog Sada nije polagao vožnju.
Kako za 021 kaže Milan Mudrinić iz Zajednice autoškola Novog Sada, postojalo je mnogo poteškoća kada je u pitanju bio poligon na Klisi, ali je on sada dobio upotrebnu dozvolu.
"Najveći problem je bio postavljanje saobraćajnog znaka koji zabranjuje saobraćaj za sva vozila, osim za automobile za obuku vozača, međutim, Sekretarijat za saobraćaj dao je nalog za njegovo postavljanje. Urađen je projekat, tehnička dokumentacija, izdat je nalog putarskom preduzeću koje radi te poslove, oni su izašli i postavili znak. Posle toga je došla policija, pregledala i odobrila, nakon čega su zakazani prvi ispiti", objašnjava Mudrinić.
Komentarišući tvrdnje da je poligon na Klisi širok šest metara, a da prema novom pravilniku kolovoz mora biti širi za metar, Mudrinić kaže da novi pravilnik podrazumeva jednogodišnji period adaptacije, što znači da će na tom delu puta polaganje moći nesmetano da se obavlja do 24. oktobra ove godine, nakon čega će poligon biti proširen na sedam metara.
Kako za 021 kaže vlasnik auto škole Malivuk kompanija, Milan Malivuk, na Limanu 3 kod Bulevara Despota Stefana, uskoro bi trebalo da bude otvoren još jedan poligon, za koji je zakupio prostor zajedno sa još tri autoškole. Prema njegovim rečima, nije jasno kako je moguće da poligon na Klisi odjednom dobije upotrebnu dozvolu baš kada se čeka da njegov poligon, koji već sada ispunjava sve potrebne propise, treba da počne da se koristi.
"Ja kad sam uložio novac i sredio, malo mi je čudno da isti dan počinje i polaganje na Klisi, a taj poligon četiri meseca nije ispunjavao uslove. Upravo sam zbog toga ja i tražio svoj poligon. Ako je to sad proradilo nakon toliko vremena, nije mi jasno zašto su kandidati čekali četiri meseca da se postavi jedan znak", priča Malivuk.
Prema njegovim rečima, novi pravilnik nalaže da je svaka auto škola dužna da ima vozilo za osposobljavanje, ima učionicu za teorijsku nastavu i poligon u sopstvenom vlasništvu ili uzet u zakup.
"Nijedna auto škola se nije spremala za ovo, već su samo gledali da upišu što više polaznika i da uzmu pare, a sad kada je došlo vreme za polaganje, oni nemaju novaca da ofarbaju i prilagode poligon. Neki su čak tražili i od grada da im obezbedi sredstva, ali ih nisu dobili, pošto tako nešto nije obaveza lokalne samouprave", objašnjava Malivuk.
Kako 021 saznaje, zakon dozvoljava budućim vozačima da obuku završe u jednoj školi, a da polaganje obave u drugoj. (V. K.)
Komentari 9
ja
Saobraćajac
ns+
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar