Duplo manje Novosađana se vozi taksijem
Novosađani sa kojima smo razgovarali uglavnom su redukovali pozive taksi udruženjima, neki zbog skupoće, a neki iz revolta.
"Ne pada mi na pamet više da se vozim taksijem, preskupo je"
"Vozim se kao i pre, taksi je i dalje prejeftin - pogledajte samo cene vožnji u Beogradu"
"Vozim se i dalje, ali samo u slučaju nužde ili ako je nešto hitno"
"Oni moraju da shvate da tržište treba da im diktira cenu, i vidim da se sve manje ljudi koje poznajem vozi taksijem. Kada puštaju grad da im odlučuje oko cene, tako im i treba"
Vlasnik "Crvenog taksija" Miodrag Grandić za 021 kaže da je prethodna cena bila preniska, ali da je nova, sa dodatnim tarifama, previsoka. Prema njegovim rečima, od taksija u ovom trenutku ukupno živi nekoliko hiljada Novosađana, koji će zbog "začaranog kruga" u kom su se našli, morati da ostanu bez posla.
"Od rada moje firme zavisi 220 porodica, i ne možemo da gledamo kako to sve propada. A zaista propada - mi sad nemamo dovoljno posla i poziva da uposlimo sve te ljude. Meni jedino preostaje da enormno smanjim broj taksista, zbog čega će brojne porodice ostati bez prihoda. Sve to zbog loše politike gradske vlasti", kaže Grandić.
Međutim, jedan novosadski taksista, koji je želeo da ostane anoniman, kaže za 021 da vlasnici udruženja sasvim lepo žive, za razliku od onih koji se za volanom znoje ceo dan. "Vlasnici će se uvek pokriti uzimanjem novca od članarina, koje će bez problema podići ukoliko vide da nema posla. Nažalost, uvek će biti očajnih ljudi spremnih da kao konji, za sitniš", rezigniran je ovaj vozač.
Cena nije tržišna
Vlasnik MB taksija Mirko Jahura procenjuje da taksisti zarađuju isto, jer manji obim posla nadoknađuju više cene. Međutim, on navodi da cena, iako jeste ekonomska, nije tržišna. "U odnosu na prethodnu cenu, broj poziva nam je opao za otprilike 40 odsto, ali može da se gura zahvaljujući poskupljenju. Ipak, ova cena nije tržišna", navodi on.
Jahura dodaje da se taksistima često spočitava kako bi trebalo da voze po cenama koje sami formiraju, i procene reakciju tržišta. Prema njegovim rečima, grad je morao da interveniše propisivanjem cene ispod koje se ne sme ići, ali solidarno poskupljenje svih udruženja nije bilo moguće zbog različitih interesa gazdi udruženja."Nismo mogli da se dogovorimo, jer vlasnicima firmi koje se bave rentiranjem vozila odgovara što viša cena", kaže Jahura.
Predstavnici MB, Delta, SOS, Red, Crvenog i Grand taksija najavili su da će zatražiti ocenu ustavnosti odluke da vozači prazničnim danima moraju da voze stranke po trećoj tarifi, koja iznosi 98 dinara po pređenom kilometru. (M.Sovilj - miodrag@021.rs)
Komentari 86
nestrpljiv
Gradonačelnik Grada Novog Sada, u skladu sa zakonom i saobraćajno-tehničkim uslovima donosi program kojim se definiše optimalno organizovanje taksi-prevoza, na predlog Gradske uprave za saobraćaj i puteve (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Saobraćajno-tehnički uslovi iz stava 1. ovog člana, definišu se u petogodišnjem planskom periodu, a na osnovu karakteristika prevoznih zahteva koje određuje Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu, na osnovu prostornih mogućnosti i raspodele taksi-stajališta.
gradonacelnice pozurite molim vas, eno onaj jadni TT ne moze vise da izdrzi onaj teror u puskinovoj a ja ne mogu vise da podnesem da ne mogu da stanem na stajaliste koje uredno placam.
Goran
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar