Graditelji Žeželja traže 5 miliona evra na ime penala
Špansko-italijanski konzorcijum "Azvi Tadei horta koslada", koji gradi Žeželjev most, ispostavio je "Železnicama Srbije" odštetne zahteve od čak 5,4 miliona evra.
Penale traže na ime režijskih troškova, izgubljenog profita, kašnjenja u oslobađanju zadržanih iznosa i naknade za prekoračenje rokova plaćanja. Inače, na izgradnji ovog mosta kasni se gotovo godinu i po i neizvesno je kada će posao biti završen.
Novo poslovodstvo "Železnica Srbije" još nije donelo odgovarajuće odluke, jer je situacija sa izvođačima radova veoma komplikovana. Razmatraju se sve mogućnosti da srpske železnice zaštite svoje interese, pa i da se podnese odštetni zahtev špansko-italijanskom konzorcijumu zbog njihovih propusta u prethodnom periodu.
"Iako je bilo osnova da u prethodne dve godine poslovodstvo srpskih železnica podnese odštetne zahteve ili čak i raskine ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom, to nije učinjeno. Ovo je još jedan od projekata u čijoj realizaciji su Železnice u prethodnom periodu drastično oštećene i prema najavama generalnog direktora Dragoljuba Simonovića, nakon kompletiranja dokumentacije i ovaj predmet biće upućen policiji", kaže izvor Novosti.
Konzorcijum, koji gradi "Žeželjev most" ispostavio je odštetni zahtev za period pre izgradnje, kojim zahteva produženje roka za završetak radova za 248 dana. Zatim, zbog događaja tokom izgradnje mosta, zahtevali su produženje roka za još 325 dana, što je ukupno 573 dana, odnosno sve do 6. juna 2015. godine.
Kompanija "DB Internešnal", koja je po ugovoru sa Delegacijom EU zadužena za stručni nadzor, nakon svih analiza odštetnog zahteva, prihvatila je kao opravdan zahtev izvođača radova za produženje roka za izgradnju mosta za 103 dana i 300.000 evra pratećih troškova, samo za period pre početka izgradnje mosta. Nadzor je ocenio da je do odlaganja početka radova došlo krivicom prethodnog rukovodstva srpskih železnica, koje nije na vreme obezbedilo tehničku kontrolu i potvrdu prijave radova.
Radovi na izgradnji mosta trebalo je da počnu 10. novembra 2011. godine, a da most bude završen tačno dve godine kasnije. Zbog kašnjenja u izradi projekta i obezbeđenju prijave za početak radova, gradilište je otvoreno tek 19. aprila 2012.
Komentari 12
zlatica
balkanski spijun
Sale NS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar