Ugovor o izgradnji novog železničkog mosta pred raskidom

Ugovor o izgradnji novog železničko-drumskog mosta preko Dunava, na mestu gde je pre 14 godina porušen Žeželjev most je pred raskidanjem.
Ugovor o izgradnji novog železničko-drumskog mosta preko Dunava, na mestu gde je pre 14 godina porušen Žeželjev most je pred raskidanjem.

Izvođač radova,  i investitor "Železnice Srbije" jedni druge optužuju za kašnjenje i svako traži naplatu svojih troškova.

Kako piše "24 sata", "Železnice Srbije" (ŽS), koje su u ime države Srbije preuzele sva prava i obaveze oko izgradnje mosta, polovinom jula su izvođaču radova špansko-italijanskom konzorcijumu "Azvi-Tadei-Horta-Koslada" podnele odštetni zahtev za nadoknadu štete od pet miliona evra zbog kašnjenja posla za oko 18 meseci. U ŽS tvrde da je bilo osnova i ranije za odštetni zahtev za kašnjenje, pa čak i da se raskine ugovor, međutim, to prethodno rukovodstvo ŽS nije uradilo.

Istovremeno, izvođač radova od "Železnica" traži odštetu od 5,4 miliona evra, odnosno, produženje roka za 573 dana, do 6. juna 2015. godine. Inače, ugovor o izgradnji potpisan je 10. marta 2011. i most je trebalo da bude završen 10. novembra ove godine.

"Mora se odrediti novi realan rok za završetak mosta jer se već danas zna da ugovoreni datum ne može da bude ispoštovan", kaže direktorka Sektora za investicije ovog mosta Srđana Šijački.

Izgradnja mosta je u startu kasnila šest meseci. Prvo se dugo čekao idejni projekat, a onda se neplanirano otvorio posao čišćenja rečnog korita od zaostalih delova porušenog mosta, a zatim se dugo čekalo na izmeštanje gasovoda.

"Izgradnja preostalog rečnog stuba još nije počela, jer nisu očišćeni ostaci porušenog", kaže Srećko Ugrica, direktor projekta.

Produženje rokova neminovno će povećati i cenu izgradnje, pa se postavlja pitanje ko će platiti razliku. Prvobitno je predviđeno da će izgradnja koštati 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 milion. Međutim, zbog kašnjenja i dodatnih poslova izgradnja će koštati oko 55 miliona evra.

U arbitriranje se uključila i Kompanija "DB internacional", koja je zadužena za stručni nadzor nad realizacijom odštetnog zahteva. Ona je prihvatila kao opravdan zahtev izvođača radova za produženje roka izgradnje 103 dana i 300.000 evra pratećih troškova za period pre početka izgradnje mosta.

  • milutinova baba

    15.08.2013 18:48
    prošla mi mlados* u čekanju
    Pa jel će železnički most ikada biti napravljen, ili ćemo zauvek koristiti ovaj privremeni?
  • Novosađanka

    15.08.2013 13:54
    ah te železnice Srbije
    Ko god je pratio događanja oko izgradnje putno železničkog mosta zna da su glavni investitori EU 60% i APV i grad Novi Sad 40% država i železnice Srbije ne učestvuju u finansiranju jedino su bili potpisnici odobrenja za početak radova i taj postupak je kasnio jer se posao od strane železnice stalno kočio raznim izmišljenim izgovorima. Mi smo valjda jedina zemlja u kojoj posao vodi onaj koji ne ulaže ni dinar u posao ali sad vidi da bi mogao da na štetu nas Novosađana dođe do određene svote novca. Nama je taj most potreban ali izgleda da je neko došao na ideju da ucenjuje EU koja insistira na gradnji tog mosta i na veličini mosta što su železnice stalno pokušavale da ospore pa i ovaj potez je usmeren u tom pravcu.
  • Steva-NS

    15.08.2013 11:09
    Ja ne verujem u objašnjenje i razloge.Ako se "raskida" ugovor o gradnji mosta,izgradnji koridora ......,onda tu nešto ne štima.Za početak,"stručnjaci" koji su birali izvođača da priznaju neznanje i nestručnost.Ako nije to/a nije/,onda stručni POLITIČARI da priznaju svoju nesposobnost!Ovako,pop đaku ....,vrteška za uveseljavanje biračkog tela!Doduše,i stranci čim nauče Srpski,od posla ništa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti