Ugovor o izgradnji puta Novi Sad-Ruma najverovatnije u oktobru

Pregovori sa kineskim izvođačima o izgradnji puta od Novog Sada do Rume, sa tunelom kroz Frušku goru i obilaznicom oko Iriga, mogli bi da budu završeni do sredine oktobra i da u naredna dva meseca bude potpisan ugovor, izjavio je danas pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Branislav Bugarski.
Pregovori sa kineskim izvođačima o izgradnji puta od Novog Sada do Rume, sa tunelom kroz Frušku goru i obilaznicom oko Iriga, mogli bi da budu završeni do sredine oktobra i da u naredna dva meseca bude potpisan ugovor, izjavio je danas pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Branislav Bugarski.

On je najavio da će već naredne nedelje zatražiti sastanak sa novim republičkim ministrom za regionalni razvoj, kako bi bili nastavljeni razgovori o tome i izrazio očekivanje da je moguće uraditi taj projekat, jer su Srbiji još na raspolaganju kreditna sredstva kineske Eksim banke.

U razgovoru sa predstavnicima Opštine Irig, u prostorijama Vlade Vojvodine, Bugarski i pokrajinski sekretar za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova Miroslav Vasin istakli su da je izgradnja motornog puta od Novog Sada do Rume, sa tunelom kroz Frušku goru i obilaznicom oko Iriga, za pokrajinsku vladu najviši prioritet, jer bi samo tako trajno bio rešen problem izmeštanja magistralnog saobraćaja koji prolazi kroz to mesto.

Srbija je dobila uveravanja da bi Eksim banka kreditirala taj projekat, jedan od tri koji bi finansirala u našoj zemlji a, kako je rečeno u razgovoru, Vlada Vojvodine na tome radi već šest meseci.

Pokrajinska vlada je u kratkom roku dala zadatak za idejni projekat, na osnovu kojeg bi bio izrađen i glavni projekat i na taj način je definisano kako treba da izgleda ovaj putni pravac, a više kineskih delegacija izvođača već je obišlo predloženu trasu.

"Pokrajina je inicijator ovog projekta, svesna potrebe izgradnje ovog puta. Ako budemo konstruktivni i brzi, mogli bi pregovore sa kineskim izvođačima da završimo do sredine oktobra, u naredna dva meseca da potpišemo ugovor, koji je onda osnova za dalje radnje i izgradnju", rekao je Bugarski.

Za izgradnju te putne infrastrukturne deonice planiran je iznos od oko 150 miliona evra. Vasin je rekao da bi troškovi izgradnje tog poluautoputa bili izmireni iz sredstava koja budžetu Vojvodine pripadaju prema Ustavu Srbije. U ovoj godini, ta sredstva su planirana u visini od 12 milijardi dinara, a zbog prolongiranja rokova, svesni da se neće moći realizovati u tom iznosu u ovoj godini, rebalansom budžeta su smanjena na 8,5 milijardi.

U međuvremenu, Pokrajinski sekretarijat za privredu će preduzeti inspekcijski nadzor saobraćaja i finansiraće mere koje će u Irigu biti sprovedene radi veće bezbednosti u saobraćaju.

Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu će, u sledećih deset dana, izraditi elaborat o najpovoljnijim načinima poboljšanja saobraćajne signalizacije.

Vlada Vojvodine podržava zahteve građana Iriga, shvatajući višedecenijski problem koji imaju, pre svega sa teretnim saobraćajem kroz to mesto, saopšteno je iz Vlade Vojvodine.

Neposredni povod za taj sastanak bio je nedavni nesrećni slučaj, kada je kamion skrenuo s puta i uleteo u kuću, što se nije dogodilo prvi put. Irižani su tada ponovo protestovali tražeći rešavanje problema magistralnog saobraćaja kroz glavnu ulicu tog naselja.

Četiri zahteva koje su meštani Iriga izneli na protestu, kada su blokirali saobraćaj na dva sata u znak upozorenja, u saradnji sa policijskom stanicom i preduzećem Putevi Srbije su uvažena.

Radiće se, kako je precizirano, projekat vertikalne i horizontalne signalizacije, meriće se brzina kretanja i težina kamiona koji prolaze kroz Irig a policijska stanica u tom mestu dobiće nadležnost da u većem obimu može da kontroliše saobraćaj na tom delu magistralnog puta.

Novi put bi počeo na Mišeluku kod Novog Sada, išao bi istom trasom kojom ide i danas, ušao na prvoj lakat krivini na usponu ka Iriškom vencu u tunel koji bi bio dug 3.300 metara, sa dve tube, izašao bi sa desne strane kod Iriga i spojio se iza tog mesta sa putem prema Rumi.

  • novosađanin

    28.08.2013 15:14
    radna tela
    Hajte sugrađani, mućnite glavom i setite se od ranije. Kada iskrsne neki problem onda se obećaju održavanje sastanaka, formiranje radnih tela, raznih komisija, planova i izveštaja. I na kraju sve to padne u zaborav. Bušenja Fruške gore skoro biti neće. Bar Vasinih izjava vam je pun kufer.
  • 28.08.2013 07:58
    Ovi iz Vlade Vojvodine umesto to pričaju "kada će biti", bolje da kažu šta su do sada uradili (t.j nisu)da se taj projekat pokrene?...
  • Bradilko

    28.08.2013 07:48
    Tunel
    Da li će se taj put spojiti sa Bulevarom Evrope?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti