Brža izgradnja novog Žeželjevog mosta, ili raskid ugovora

Železnice Srbije saopštile su danas da će ili izvođači radova na novom Žeželjevom mostu ubrzati svoj posao, ili će ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom Azvi-Tadei-Hortabiti biti raskinut.
Železnice Srbije saopštile su danas da će ili izvođači radova na novom Žeželjevom mostu ubrzati svoj posao, ili će ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom Azvi-Tadei-Hortabiti biti raskinut.

 

Prema dosadašnjem tempu radova, koji je istina sada nešto brži nego ranije, Železnice Srbije nisu sigurne da konzorcijum izvođača radova ima tehničke i finansijske mogućnosti da posao završi. Železnice Srbije kao investitor radova su sve svoje obaveze izvršile, nema neplaćenih radova, niti faktura izvođača radova koje čekaju da budu plaćene, navedeno je u saopštenju.

U ovom trenutku izgradnja Žeželjevog mosta kasni punih 19 meseci, od kojih je svega 103 dana zbog propusta srpskih železnica. Svaka godina kašnjenja u izgradnji tog objekta Srbiju košta četiri miliona evra.

Da bi se razrešili problemi u izgradnji Žeželjevog mosta i nastavili radovi, u narednih mesec dana biće organizovan sastanak Železnica Srbije, predstavnika Evropske unije, špansko-italijanskog konzorcijuma Azvi-Tadei-Horta i španske ambasade u Srbiji.

Do sada je urađena svega četvrtina građevinskih poslova pošto je početak radova kasnio pola godine. Prvo se dugo čekao idejni projekat, a onda se neplanirano otvorio posao čišćenja rečnog korita od zaostalih delova porušenog mosta, a zatim se dugo čekalo na izmeštanje gasovoda.

Prema prvobitnom planu, novi drumsko-železnički most trebalo je da bude završen u novembru ove godine. Radove finansiraju Evropska unija, Vlada Vojvodine i Grad Novi Sad, a vrednost je prvobitno procenjena na 45 miliona evra. Međutim, zbog kašnjenja i dodatnih poslova izgradnja će koštati oko 55 miliona evra.

  • Сремац

    05.09.2013 19:25
    САБОТЕРИ
    Сада већ могу одговорно да тврдим да су у Србију убачени САБОТЕРИ као извођачи капиталних објеката.Истовремено се интензивно форсирао завршетак аутопута од Маџарске кроз Румунију и мост између Румуније и Бугарске,јер сав теретни саобраћај иде кроз ЕУ без задржавања на граничним прелазима.Дали смо ми заиста толики дебили да неможемо да схватимо чињенице.Који коридор 10 и 11 Брзина возова кроз Србију не прелази 40-50 км/сат.Својевремено осамдесетих година прошлог века,када је ово била уређена Држава за респект, на прузи Београд-Бар су се постизале брзине 80 км/сат.Ко још верује у приче о значају ових коридора?ЕУ нас је намагарчила када смо пристали да демонтирамо мост на баржама.Да то није урађено,данас би имали најмање три моста о трошку оних који су их и срушили,а овако причам ти причу.
  • mrva

    04.09.2013 09:48
    "Železnice Srbije kao investitor radova su sve svoje obaveze izvršile, nema neplaćenih radova, niti faktura izvođača radova koje čekaju da budu plaćene, navedeno je u saopštenju"

    Cak i da je tako, a sumnjam, treba li da nam bude posebno drago zbog toga!?? To su NASE pare i u tom slucaju isplacene su za neobavljen posao!

    Kada cujem "Zeleznice Srbije" i pomislim na sve malverzacije, vozove koji su prljavi poput zatvora i vuku se do CG kao da idu do Rusije...nesto postajem sumnjicav
  • evropejac ili?

    04.09.2013 09:11
    Novembar 2014 ili?
    od Dezera " Мост преко Дунава у Новом Саду је за све нас, како Европу, тако и за Балкан веома важан део коридора и зато ће Европска унија са 25 милиона евра финансирати његову изградњу. У своје име и у име моје делегације обећавам да ће радови на изградњи бити готови до новембра следеће године" – рекао је Дежер.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti