Vojvođanima ombudsman i dalje nejasan
Iako je prošle godine pokrajinski ombudsman primio za četvrtinu više predstavki u odnosu na 2008, veliki broj ovih predmeta je odbačen ili prebačen na druge organe. Kao razlog je navedena činjenica da građani često ne znaju šta su nadležnosti ombudsmana ili mu se obraćaju iako prethodno nisu iskoristili sva raspoloživa pravna sredstva.
Vojvođanski ombudsman, Dejan Janča, istakao je da je institucija ombudsmana i dalje nedovoljno poznata javnosti, kao i da je potrebno njegovo aktivnije učešće u radu organa vlasti.
"Tokom mog rada nije bilo uobičajeno da Skupština Vojvodine, niti njeni odbori, šalju pozive ombudsmanu da prisustvuje sastancima, iako ombudsman ima ovlašćenje da svojim sugestijama doprinosi normativnoj delatnosti skupštine", ocenio je on.
Janča je predložio da se institucija ombudsmana ubuduće naziva zaštitnikom građana, kako bi oni bolje razumeli njenu suštinu.
Najčešće žalbe tokom 2009. godine bile su u vezi sa radom organa vlasti, urbanizmom i stambenim poslovima, komunalnim pitanjima, kao i penzijskim i invalidskim osiguranjem. Oko 80 odsto predstavki u pokrajini podneto je u kancelariji u Novom Sadu. (Asja Francisti)
Komentari 1
a sto javno na sajtu....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar