Studentkinje arhitekture projektovale pothodnik kao rešenje za manje gužve kod Univerziteta
Prema njihovim rečima, ideja o podzemnom prolazu na pomenutoj lokaciji javila se iz praktičnih razloga, potpomognuta činjenicom da i same često nisu sačekale zeleno svetlo kako bi prešle ulicu.
- Predmet profesora Radovana Štulića "Geometrija i vizuelizacija slobodnih formi" i asistent Milan Šijakov motivisali su nas da se posvetimo ovoj problematici i kao rezultat dobile smo rešenje, za koje se nadamo da će jednog dana ući u fazu realizacije - kažu mlade master studentkinje. Koncept se zasniva na trouglu dominantnih pravaca, čija su temena ugao kod DIF-a, ugao kod autobuskog stajališta i Kampus.
Napominju da unutrašnjost "trougla" pripada sadržajima poput fotokopirnice, trafike, lokala brze hrane, toaleta za zaposlene, knjižare i kafe za poneti, dok je prostor ispred stepenica za Kampus mesto susticanja dva dominantna pravca, pa je on dimenzionisan u skladu sa brojem ljudi koji se tu mogu naći. Kako bi se izbegla gužva ispred uslužnih sadržaja, uvedena su dva sporedna pravca, namenjena onima koji bi se malo duže zadržali u podzemnom prolazu.
-Nadstrešnice, odnosno stepenice, pozicionirane su na delovima zelenih površina, te zahvaljujući tome nije narušena postojeća mreža trotoara, biciklističkih staza i ulica. Osobama sa invaliditetom je olakšano kretanje zahvaljujući pokretnim platformama na stepenicama ka DIF-u i Kampusu, odnosno liftom kod autobuskog stajališta. Moderan dizajn i jake boje su bile osnove dizajna nadstrešnica, predviđene kao elementi koji prostoru iznad zemlje daju novi identitet, a takođe odgovaraju ukusu današnje omladine, koja je najveći korisnik prostora - kazale su za FTN novine Aleksandra i Nela i dodale da je u planu rešenje enterijera objekta ispod zemlje.
Ove studentkinje veruju da postoji opravdana potreba za ovakvim objektom. "Nadamo se da će grad naći način i interes da se pozabavi ovim pitanjem, koje bi znatno poboljšalo regulaciju kretanja u ovom delu grada i na taj način doprinelo bi poboljšanju ukupnog kvaliteta prostora, kako u bezbednosnom, tako i u ambijentalnom smislu".
Komentari 36
Arh
musa kesedžija
Podbaeac
Da bi podzemni prolaz to zaobišao, morao bi da bude oko 25 metara ispod površine zemlje. Čini se puno? Pa umesto "arhitektica" konsultuj građevince u istoj zgradi....
Elem, za taj trošak, može da se plati da jedan (1) policajac-saobraćajac bude na kritičnim raskrsnicama sledećih 200 godina i piše kazne nestrpljivim pešacima i vozačima...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar