Neispravna većina dečijih sedišta za kola
Ovo je druga po redu ovakva akcija i namenjena je svim roditeljima i ostalim zainteresovanima koji su želeli da provere da li auto-sedište koje koriste odgovaraju uzrastu njihovog deteta, da li je sedište pravilno postavljeno u vozilu i da li je dete pravilno vezano tokom vožnje.
- Današnja akcija je još jedna u nizu koji koju Grad Novi Sad podržava sa jednim ciljem, a to je da se nivo bezbednosti u saobraćaju podigne na što viši nivo. Novi Sad ove godine prvi put beleži povećanje stope nataliteta i u skladu sa tom činjenicom nastavićemo da utičemo na svest i savest vozača i svih učesnika u saobraćaju da bi naša deca i najmlađi sugrađani bili svakodnevnio bezbedni u saobraćaju - rekao je član Gradskog veća za saobraćaj Nemanja Vukčević.
- Atest bezbednosti je najvažniji. Nalepnica mora biti zalepljena na plastičnom delu sedišta. Druga važna stvar je da se to sedište lako ugradi u određeni tip automobila. Zamolite prodavca da probate da ga monitrate u svoj auto, jer skupo sedište ne mora da znači da će pružiti dobru zaštitu detetu ako ne može pravilno da se pričvrsti u autobomilu - kaže Ivana Mihajlović iz Udruženja "Roditelj".
Akciju su organizovali Savet za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima Grada Novog Sada, Centar za promociju bezbednosti saobraćaja i Udruženje "Roditelj", a pregled sedišta su obavili edukovani savetnici za auto sedišta.
Inače, u akciji pregleda auto sedišta koja je održana početkom juna, pregledano je oko 50 vozila, a rezultati akcije pokazali su da je 76% dece nepravilno vezano u auto-sedištu, dok se gotovo 80% sedišta neispravno koristi u saobraćaju. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, deca danas češće stradaju kao putnici u vozilu, nego kao pešaci. Samo u 2011. godini, 791 dete je stradalo kao putnik na srpskim putevima, najčešće u vozilima svojih roditelja.
Komentari 7
Stanje na Putevima@facbook.com
Deca ginu i povredjuju se kao putnici u automobilu ne zato sto nisu pravilno vezani u decijem sedistu, nego zato sto je do nezgode uopste doslo, a dobro znamo koji su glavni uzrocnici nezgoda u Srbiji. Svojim delanjem smanjite gospodo ukupan broj nezgoda delujuci direktno protiv konkretnih uzrocnika tih nezgoda, pa ce se i broj stradale dece smanjiti.
A to sto je broj dece pesaka(i biciklista) dosta smanjen u odnosu na predhodne godine, samo je refleksija cinjenice da deca vise ne pesace i ne voze bicikl, nego ih roditelji svuda voze autom, sto direktno objasnjava porast broja stradale dece kao putnika, i sa cim koriscenje decijih sedista nema preterano velike veze.
Decije sediste je super korisna stvar, da se razumemo, ali ono pre svega leci posledice, ali ne i uzrok, a to je naopaka politika koja ce nam se svima obiti o glavu. Ustvari vec odavno se obija, al dobro, mozemo se praviti da je problem nastao juce.
Vesna
Kod nas ne moze nikako drugacije nego kaznom ili javnom sramotom.
Sami ste rekli da ste se "iznenadili koliko ste malo znali".
Zasto je tako da li ste se upitali?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar