Idejno rešenje tunela kroz Frušku goru postoji od 1982.
Za jednu od kapitalnih investicija, izgradnju auto-puta od Novog Sada do Rume s tunelom kroz Frušku goru, koji bi trebalo da budu izgrađeni do kraja 2017. godine, tender za izradu projektne dokumentacije biće raspisan narednog meseca.
Tim povodom, početkom naredne nedelje, ministar regionalnog razvoja Igor Mirović i predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić trebalo bi da potpišu sporazum posle kojeg će se na javnom konkursu izabrati projektant. Taj postupak trebalo bi da bude okončan do kraja 2014, a izgradnja koja će trajati 30 meseci, trebalo bi da započne naredne godine.
"Izradu projektne dokumentacije republička i pokrajinska vlada finansiraju sa po 200 miliona dinara" potvrdio je Novostima Branislav Bugarski, pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu. Tek će se videti da li će ova investicija biti realizovana posredstvom kredita kineske Eksim banke, kako je ranije najavljivano, ili iz nekih drugih izvora. O tome će se odlučivati tek kada bude izrađen projekat.
Tada će se znati i cena izgradnje auto-puta i tunela. Prema nekim ranijim proračunima, gradnja tunela dužine 2.200 metara trebalo je da košta 38 miliona evra, a za proširivanje postojećeg puta od rumunske granice preko Zrenjanina i Novog Sada do Rume bilo bi potrebno još 19 miliona evra. Bugarski procenjuje da bi celokupna investicija mogla da košta između 150 i 200 miliona evra.
Idejno rešenje tunela i obilaznice oko Iriga postoji od 1982.
Zanimljivo je da idejno rešenje tunela kroz Frušku goru i obilaznice oko Iriga postoji od 1982, a uradio ga je Dušan Sekulski s Građevinskog fakulteta u Beogradu.
Stručnjaka je karijera potom odvela u Južnoafričku Republiku, na Univerzitet u Johanesburgu, a zatim u Bon, a o izgradnji auto-puta počelo se ponovo govoriti pre nekoliko godina.
Komentari 6
Steva-NS
laza lozac
nsnn
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar