Nekvalitetan gas uzrok visokih računa?
Naime, ministarstvo je zatražilo informaciju od Javnog preduzeća "Srbijagas" i od svih javnih snabdevača prirodnim gasom o kvalitetu i količinama koje su isporučene u decembru za sve kategorije potrošača. "Napominjemo da su javni snabdevači i snabdevači prirodnim gasom dužni da se pridržavaju uslova propisanih za obavljanje energetskih delatnosti utvrđenih Zakonom o energetici i propisima donetim na osnovu ovog zakona. U protivnom, licenca za obavljanje delatnosti može biti privremeno, pa i trajno oduzeta energetskom subjektu", navode u Ministarstvu za Radio 021.
Analizu ovih podataka obaviće međuresorska radna grupa koju čine predstavnici Ministarstva energetike, razvoja i zaštite životne sredine, Ministarstva finansija, Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija i Agencije za energetiku Republike Srbije.
Nisu samo enormno visoki računi izazvali bunt potrošača gasa, nego je, uz veću potrošnju, povećan PDV i to sa osam na 10 odsto. Prema Zakonu o PDV-u, povećanje poreske stope stupilio je na snagu 1. januara, te se očekivalo da se povećan PDV nađe tek na januarskim računima, a ne na decembarskim.
Tako je i slušateljka Radija 021 iznenađena povećanjem poreza i smatra da je na taj način oštećena. "Nije mi jasno zbog čega su povećali PDV za 2% sada, a ne tek od sledećeg meseca", navodi ona uz dostavljen račun.
Inače, iako je obračunat PDV od 10 odsto, na računu piše da je 8%, uz obrazloženje na samom dnu da je račun štampan na starom obrascu.
Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine Goran Papović tvrdi za 021 da je PDV obračunat u skladu sa zakonom, te da potrošači imaju prava da se žale na visoke račune, ali ne i na PDV. "Građani imaju prava da se žale na visoke račune, zbog nekvalitetanog gasa koji niko ne kontroliše. Naglašavam: nekvalitetan gas je uzrok visokih računa", kaže Papović za 021 i dodaje da je neophodno da se formira posebno nezavisno regulatorno telo koje će kontrolisati kvalitet isporučenog gasa, da bi se sprečili ovakvi slučajevi.
"Imajući u vidu da potrošači prirodnog gasa prava i obaveze uređuju ugovorom o prodaji sa javnim snabdevačem, prema Zakonu o energetici, ugovor o prodaji mora da sadrži nivo kvaliteta pruženih usluga, način obračuna i uslove plaćanja. U suprotnom, građani imaju pravo da zatraže da se utvrdi da li je prirodni gas isporučen i obračunat saglasno potpisanom ugovoru", navode u Ministarstvu. (Suzana Stojićević – suzana@021.rs)
Komentari 29
Nevena
Rajko Peričević
Ako se ima u vidu da su:
- prosečne temperature bile skoro iste u novembru i decembru 2013,godine,
-Isti broj dana korišćenja gasa i
- korišćeni isti potrošači a
iskazali veću potrošnju prirodnog gasa za oko 100% kod potrošača, jasno je i laiku da su puštali gas u sistem koji ne odgovara prikazanom kvalitetu, tj. nisu koristili odgovarajući koeficijent korekcije potrošenog gasa i time za oko 100% uvećali potrošnju gasa, a time i računa za decenbar 2013,godine. Takođe, jasno je da su u NS gasu Novi Sad neopravdano povećali PDV za račun iz decembra 2013,godine
Primera radi u januaru 2014, godine do 26,01,2014. godine potrošio sam 130 m3 i do kraja meseca neće preći oko 150 m3, što je slično u novembru 2013,godine, a u decembru 2013,godine ta potrošnja je iskazana 314 m3. Jasno je ovde da su na pojave žalbi građana isključili dodavanje vazduha od početka januara ove godine.
Šta reći na ove činjenice nego da pljačkaju nemoćne potrošače...
Molimo Vas da otvorite sledeće linkove na sajtu www.prosperitet.org i da na iste uputite sve vaše poznanike.
Sa sadržajem tekstova trebalo bi posebno da upoznate sve svoje poznanike koji ne koriste internet.
Poželjno bi bilo takođe da na prikladan način informišete što više ljudi, kao i da na protestni skup sa sobom "povedete" najveći mogući broj nezadovoljnih potrošača-građana.
http://prosperitet.org/21-01-2014-protest-potrosaca-gasa-u-nedelju-26-01-2014-u-11-55-casova/
http://prosperitet.org/20-01-2014-ministarstvu-energetike-prosledeni-dopunjeni-zahtevi/
Posebno želimo da Vas obavestimo da smo sve reklamacije, koje ste nam poslali u elektronskoj formi, prosledili distributeru i arhivirali u Udruženju.
Ovaj vid oponiranja decembarskih računa treba i dalje nastaviti, pomažući svojim komšijama da dođu do obrazca koji se može preuzeti sa našeg sajta.
Sada krećemo u medijsku kampanju ka sredstvima javnog informisanja i pisnjem poziva nadležnim državnim organima, JP "Srbijagas-u" i svim distributerima gasa u Srbiji.
Nadamo se da ćemo im pružiti priliku da se obrate hiljadama prisutnih nezadocoljnika, a ne šačici ljudi kojima bi se podsmevali. Takav krah zaista ne bi smeli sebi dozvoliti.
Unapred hvala na jedinstvu.
S postovanjem,
Predsednik Udruženja za zaštitu prava potrošača “Prosperitet” Novi Sad, 063/340-763;
www.prosperitet.org
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar