"KCNS montažom depersonalizovao žrtve Racije"
Naime, KCNS je spojio dve fotografije stradanja u Novom Sadu, i u fotošopu tu scenu prebacio na Štrand, pritom dodajući efekte krvi. Martinov smatra da je nespretnom montažom KCNS depersonalizovao žrtve koje nisu pogubljene na gradskoj plaži.
"Ovakva upotreba mrtvih tela i prizora krvi dolazi iz tradicije najagresivnijih i najnižih oblika propagande koji se graniče sa kičom. Autorskom dosetkom da se to nadomesti interpoliranjem stradalih iz Miletićeve ulice u savremeno štrandovsko okruženje, pokazano je upravo elementarno odsustvo pijeteta prema tim konkretnim ljudima iz Miletićeve, ljudima koji imaju svoje ime i prezime, a koji su sad završili na ovoj nekro-kič montaži, na Štrandu, sa lokvama crvene krvi docrtanim u fotošopu", navodi Martinov.
On dodaje da ne sumnja da je namera bila dobra, u smislu apostrofiranja stradanja na Štrandu, ali smatra da ovom montažom nije pokazano poštovanje prema žrtvama. "Iako ne sumnjam da je montaža nastala iz najboljih namera, sve ovo je u velikom raskoraku sa performansom Kulturnog centra, kojim se putem ispisivanja imena na bele kamenčiće želelo istaći svako pojedinačno ime, svaki pojedinac koji stoji iza statističkog broja stradalih u Raciji", kaže Martinov.
Podsetimo, Kulturni centar Novog Sada je trodnevnom manifestacijom obeležio 72. godišnjicu Novosadske racije, zločina u kom su fašisti ubili i pod led bacili oko 1.300 građana Novog Sada.
Fotomontaža fotografije koju je Kulturni centar Novog Sada koristio kao ilustraciju povodom obeležavanja Novosadske racije pokazuje odsustvo pijeteta prema žrtvama iz Miletićeve ulice, smatra istoričar Vojislav Martinov.
Naime, KCNS je spojio dve fotografije stradanja u Novom Sadu, i u fotošopu tu scenu prebacio na Štrand, pritom dodajući efekte krvi. Martinov smatra da je nespretnom montažom KCNS depersonalizovao žrtve koje nisu pogubljene na gradskoj plaži.
"Ovakva upotreba mrtvih tela i prizora krvi dolazi iz tradicije najagresivnijih i najnižih oblika propagande koji se graniče sa kičom. Autorskom dosetkom da se to nadomesti interpoliranjem stradalih iz Miletićeve ulice u savremeno štrandovsko okruženje, pokazano je upravo elementarno odsustvo pijeteta prema tim konkretnim ljudima iz Miletićeve, ljudima koji imaju svoje ime i prezime, a koji su sad završili na ovoj nekro-kič montaži, na Štrandu, sa lokvama crvene krvi docrtanim u fotošopu", navodi Martinov.
On dodaje da ne sumnja da je namera bila dobra, u smislu apostrofiranja stradanja na Štrandu, ali smatra da ovom montažom nije pokazano poštovanje prema žrtvama. "Iako ne sumnjam da je montaža nastala iz najboljih namera, sve ovo je u velikom raskoraku sa performansom Kulturnog centra, kojim se putem ispisivanja imena na bele kamenčiće želelo istaći svako pojedinačno ime, svaki pojedinac koji stoji iza statističkog broja stradalih u Raciji", kaže Martinov.
Podsetimo, Kulturni centar Novog Sada je trodnevnom manifestacijom obeležio 72. godišnjicu Novosadske racije, zločina u kom su fašisti ubili i pod led bacili oko 1.300 građana Novog Sada.
Komentari 30
Lusi NS
pogledate osnove srpske gramatike.Rečca LI se uvek piše odvojeno DA LI.
Andrej Tišma
Scotch Bonnet
Tipicno za trecesrbijance i 3D.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar