Lukovi Žeželjevog mosta od 12.000 tona uskoro spojeni

Montaža dva čelična luka novog Žeželjevog mosta, na sremskoj i bačkoj strani grada, bliži se kraju. Istovremeno, pri kraju je i pobijanje talpi oko temelja jedinog rečnog stuba budućeg železničko-drumskog mosta.
Montaža dva čelična luka novog Žeželjevog mosta, na sremskoj i bačkoj strani grada, bliži se kraju.

Istovremeno, pri kraju je i pobijanje talpi oko temelja jedinog rečnog stuba budućeg železničko-drumskog mosta. Kada ovi poslovi budu gotovi kreće premeštanje čeličnih konstrukcija na reku. Ukupna težina mosta biće oko 12.000 tona, piše "24 sata".

Načelno će oba dela mosta biti napravljena na obali, te će dizalice naguravanjem na barže, koja će služiti kao privremeni oslonac, čelične konstrukcije dovući do projektovanog mesta, odnosno rečnog stuba, kaže Dorđe Lađinović, profesor sa Departmana za građevinarstvo i geodeziju FTN.

Dodaje da će u celom podvigu učestvovati dve ili četiri barže, čiji će "šoferi" raditi najodgovorniji posao, i nekoliko radnika na dizalicama koji će takođe morati da paze na "dobar" pravac. Delovi mosta kretaće se nekoliko centimetara na sat, pa će spajanje bačke i sremske konstrukcije, ili, kako ih građevinari zovu, severne i južne, trajati nekoliko dana. Most trenutno stoji na kugličastim osovinama zahvaljujući kojima će lako da sklizne na barže.

Direktor projekta gradnje, Srećko Ugrica, kaže da će stub u vodi biti visok 20 metara. "Talpe koje se postavljaju služe da bi se od pritiska vode obezbedio keson u kojem će se, ispod površine vode, obavljati radovi na jednom od pet stubova", kaže Ugrica.

Dodaje da bi radovi na obezbeđivanju kesona trebalo da budu gotovi do februara kada će početi betoniranje rečnog stuba. U kesonu, koji je pod veoma jakim pritiskom, obično može da radi jedan čovek, i to samo oko pola sata. Inače, preostala četiri stuba, koja se nalaze na obe strane Dunava, završeni su prošle godine.

"Na takozvanom sremskom luku montirano je 41 od ukupno 43 elementa. Kad on bude gotov, dizalice i jarmove prenećemo na bačku stranu kako bi se ubrzala montaža drugog luka na kojem je do sada montirano četiri elementa", kaže Ugrica.

Sremski luk dug je 220 i visok 47 metara, dok će dužina luka na novosadskoj strani biti 180, a visina 34 metra. Ukupna dužina novog mosta biće 466, a širina 19 metara.

  • Zlopamtilo

    29.01.2014 19:54
    @Luka Laban
    Da je Sloba na vreme obustavio kosovsku avanturu, danas bi smo imali i starog Žeželja i još starije Kosovo.
  • Mina

    29.01.2014 17:29
    za Mostograditelja
    Ako se ovaj čelični most ne bude adekvatno održavao propašće brže nego prednapregnuti betonski! Žeželj je ipak bio samo jedan!
  • mostograditelj

    29.01.2014 13:36
    @anonimus
    to znači da se dejstva svih horizontalnih sila potiru odnosno da je rezultanta horizontalnih sila Fh=0 (malo se mora učiti statika!!!)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti