BusPlus ipak stiže u Novi Sad
Naime, "Apex" je ponudio 116 miliona dinara, uz najkraći rok isporuke od 75 dana.
Odmah iza Apexa je ponuda Instituta Mihajlo Pupin koja iznosi nešto manje od 130 miliona dinara, ali uz rok isporuke od 280 dana. Pored njih, javile su se i kompanije Penta d.o.o iz Pule, kao i turska kompanija Asis Elektronik iz Istanbula.
Radio 021 je još pre dve godine pisao da je "Apex" bacio oko na Novi Sad, ali je tada GSP oštro demantovao naše pisanje. Ovaj konzorcijum je dobio posao u Beogradu nakon raznih sumnjivih kombinatorika u tenderskoj dokumentaciji, gde je na kraju ispalo da je jedino njihova ponuda bila ispravna.
U javnom pozivu navedeno je da će sistem, za razliku od beogradskog, biti u vlasništvu JGSP "Novi Sad". Međutim, stručnjak iz ove oblasti koji je želeo da ostane anoniman, za 021 kaže da je pitanje koliko je to isplativo.
"Na primer, sistem u Londonu nije gradski, već iznajmljen, pa kod njih država uzima samo procenat od naplate karata. To su učinili jer tehnologija brzo napreduje, pa se ne isplati kupovati ceo sistem, već ga konstantno unapređivati putem iznajmljivanja, a na kompanijama je da budu kvalitetniji i moderniji od konkurencije", kaže naš sagovornik.
Referenca - drumski saobraćaj?
Zanimljivo je da je jedina razlika u tenderu koji je raspisan sada, i tendera koji su do sada bili poništavani, ta da je JGSP "Novi Sad" tražio referencu od 390 miliona dinara u drumskom saobraćaju, u odnosu na prethodne tendere, kada je ta stavka bila namenjena onima koji iskustva imaju u putničkom saobraćaju.
Ovo može biti mig da za dobijanje posla figurira i Institut "Mihajlo Pupin", koji je monopolizovao sisteme na naplatnim rampama u Srbiji, što spada u domen drumskog saobraćaja.
Primenom ovog sistema u javnom prevozu, bile bi uvedene beskontaktne elektronske karate koje bi se kupovale na kioscima, a putnici bi u skladu sa svojim potrebama dobili mogućnost izbora velikog broja tarifnih paketa. Broj vožnji za određenu relaciju mogao bi se kombinovati sa brojem linija ili elektronskom kupovinom pojedinačnih karata.
Konačnu odluku o izboru najpovoljnije ponude će doneti konkursna komisija u zakonskom roku od 25 dana. (Miodrag Sovilj - miodrag@021.rs)
Komentari 52
Od 1981-1991 u svakom autobusu radio stanica za vezu sa dispecerom,u svakom autobusu automati za ponistavanje karata ,kuckalica od 12 voznji,na prednjim i zadnjim vratima,Kuckalice se kupuju na svakom kiosku.Mesecne karte sa slikom za sve djake,studente,radnike.Procenat kupljenih karata kod vozaca 6-8%. Rukovodstvo i strucnjaci se stipendiraju,svi vozaci imaju kozne mantile,zimska i letnja odela itd.A Autobusi.Prvi Autobusi na balkanu sa automatskim menjacima. Vozni park kvalitetniji nego u vecini vodecih zemalja EU. Svo vreme sankcija GRAS radi i tada pocinju sa demokratskim promenama da stizu partiski strucnjaci i gde smo sada.Ove autobuse IVEKO ,nabavljene pre dve godine je odbila Tirana
Ne znam kakav mozak je u pitanju koji moze da nakaci link u kome se kaze da grad Beograd otkupljuje udeo Bus Plusa u GSP Beograd (kako bi sprecio dalje urusavanje gradskog prevoza), da bi zakljucio da ce "Beograd posedovati Novi Sad jos vise". Da li taj doticni shvata sta znaci to sto pise u tom clanku ili su mu autonomasko-politikantske ideje prece od zdravog razuma? Jos vise je zabrinjavajuce to sto ljudi, verovatno ni ne citaju sta pise u tom clanku, vec automatski lupaju pluseve za ortodoksnu laz. Pozdrav!
Realicijus
potpuno se slazem sa tom teorijom i to bi trebalo da bude praksa.
Pitanje je kome sluze ovi komentari koje mi unosiumo.
Deo komentara unose interesne grupe a deo komentara ko zna ko iz kojih razloga.
Verujem da ima i stvarno dobronamernih komentara.
POKUSACU DA I JA DAM SVOJ KOMENTAR..
Vrlo se lako da napraviti analiza opreme koju nude ponudjaci samo kad bi dobili karakteristike opreme koja se nudi kao i referens listu.
Brzo se moze proveriti da li ta oprema uopste valja i da li se isplati.
Recimo na sajtu IMP - Instituta Mihajlo Pupin ne postoji ponuda opreme za Elektronsku naplatu karata u gradskom prevozu.
Znaci oni taj proizvod nemaju.
Za ostale nisam gledao detaljno ali verujem da se i kod njih ne moze sve videti.
Posebno, skrivene mane opreme.
Naravno da niko nece prijaviti mane na svojoj opremi.
Sto vise skrivenih mana vise mogucnosti za placene intervencije.
Formula uspeha je u tenderu.
Ne bi trebalo davati takvu vrstu tendera.
Posto je onaj koji raspisuje tender u prednosti imam jedan predlog.
Evo teksta tendera.
Mi (javno pr za prevoz gradjanki i gradjana kao i gostiju naseg grada) raspisujemo oglas da zelimo da nekoj firmi damo slobodu da svoju kvalitetnu opremu ugradi u nase autobuse te da od kvalitetno ostvarenih prodaja itd (ovde navesti uslove) dobija par procenata (ne vise od 2%) od ostvarene realizacije.
Sve probleme koji nastaju u toku eksploatacije treba staviti na teret dobavljaca-proizvodjaca opreme jer je on taj koji ostvaruje interes kod nas koji smo monopolisti na trzistu te imamo zagarantovan prihod od prevoza.
ovo je jedan od modela koji bi sigurno pio vodu.
Poirbajte
Poz
okv-port
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar