Neobusu preti likvidacija?

Radnici Neobusa odbili su da potpišu plan reorganizacije koji je ponudio stečajni upravnik. Na sastanku, na kojem se raspravljalo o tome da li su zaposleni u toj fabrici autobusa koja se nalazi u stečaju za reorganizaciju ili bankrot, 117 od 180 zaposlenih je potpisalo da odbija da prihvati takav plan.

Radnici Neobusa odbili su da potpišu plan reorganizacije koji je ponudio stečajni upravnik.

Na sastanku, na kojem se raspravljalo o tome da li su zaposleni u toj fabrici autobusa koja se nalazi u stečaju za reorganizaciju ili bankrot, 117 od 180 zaposlenih je potpisalo da odbija da prihvati takav plan.

Kako za 021 objašnjava predsednik sindikata metalaca Novak Vasić, razlog za to je što većinski vlasnik iz Saudijske Arabije Al Magrabi više neće uložiti ni dinar u novosadsku fabriku. "Stečajni upravnik je na tom sastanku rekao da većinski vlasnik nema para da više ulaže u Neobus. Radnici su tražili da im se isplate minimalne zarade, pa bi u tom slučaju potpisali plan. Od čega oni misle da radnici nastave da rade?", pita se Vasić.

On kaže da ne zna koje su dalje opcije poslovanja te fabrike, a da će on kao izabrani predstavnik radnika dostaviti stečajnom sudiji spisak potpisnika. Izjašnjavanje pred sudom da li će Neobus biti likvidiran još uvek nije zakazano, a Vasić kaže da su od Agencije za borbu protiv korupcije tražili da se preispita poslovanje Neobusa. "Tražimo da Agencija za borbu protiv korupcije preispita gde su otišle tolike pare", navodi Vasić za 021.

On objašnjava da radnici ne prihvataju reorganizaciju jer se tim planom omogućava kupcu iz Saudijske Arabije da za dve godine otkupi ponovo akcije, a da je glavni argument zaposlenih taj što bi  Magrabi, ako već ima taj novac, trebalo sada da uloži u proizvodnju, dok još ima radnika. Na pitanje šta će se dalje dešavati, Vasić kaže da se čeka odluka suda da li će čuveni proizvođač autobusa biti likvidiran ili će se, ipak, pronaći rešenje.

Podsetimo da je Neobus u novembru 2012. godine otišao u stečaj odlukom Privrednog suda, pošto je Razvojna banka Vojvodine, kao najveći poverilac, pokrenula postupak. Na dan kada je proglašen stečaj fabrike, dug Neobusa bio je 6,5 miliona evra, neisplaćenih 13 mesečnih zarada za 217 radnika što iznosi oko 100.000 evra, kao i nepovezan radni staž za dve godine.

Privatizovan je na aukciji 2004. godine kada je saudijski preduzetnik Al Magrabi, koji je u Srbiju došao da kupi autobuse za svoje autoprevozničko preduzeće, kupio celu fabriku za 720.000 evra. Neobus proizvodi autobuse na sopstvenim i na šasijama drugih proizvođača kakvi su Volvo, DAF, Mercedes, FAP, a fabrika je osnovana 1952. godine. (Suzana Stojićević - suzana@021.rs)

  • duda

    31.01.2014 17:32
    sramota , za ovaj grad da je dozvolila da se unisti jedna takva fabrika,radnici jadni rade bez ikakvi nadoknada vec mesecima a od njih se ocekuje daizmiruju obaveze prema drzavi od cega pitam se,lazi,lazi i smo lazi. Za koga narod da glasa u koga da ima poverenja, novi Sad potpuno u beznadju samo deset poso je oni koji se razbacuju a ostalo je teska sirotinja, da li je to neciji scenario i dokle, gde vodi postao je naj nebezbedniji grad gde vladaju nozevi, pistolji i toljage, Deca nam vise nisu bezbedna ni u skolama a kamoli na ulici. Jadni i bedni.
  • Otac

    31.01.2014 13:18
    Kako je on...
    ... kupio celu fabriku kad ja za moje akcije nisam dobio ništa i još su u mom vlasništvu? Bio sam jedan od većih akcionara odmah iza banaka ... Ovde neko nekog z...bava ..
  • Miske

    30.01.2014 16:22
    Falsifikovani potpisi radnika
    Ovde niko nije spomenuo da stecajni sudija nije prihvatio taj spisak radnika, jer potpisi nisu prikupljeni na validan nacin! Potpisivali su sakom i kapom radnike i bez njihovog znanja. Tako je npr jedan radnik iz Mosorina potpisao sve radnike koji su iz Mosorina, a ima jos primera...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti