Pre 15 godina srušen Žeželjev most

Pre tačno 15 godina avijacija NATO-a srušila je Žeželjev most.
Pre tačno 15 godina avijacija NATO-a srušila je Žeželjev most.

Umesto njega reka se još uvek prelazi privremenim mostom koji je u vreme izgradnje bio oročen na četiri godine.

Iako se gradi novi "Žeželjev most", najgore od svega je to što se ne zna ko će ga i kada završiti, jer od samog početka izgradnje traju nesuglasice investitora, Železnica Srbije, i izvođača radova, špansko-italijanskog konzorcijuma "Azvi-Tadei-Horta-Koslada", koji nikako da nađu zajednički jezik i privedu radove kraju, iako je ugovoreni rok istekao još lane, podseća "Dnevnik".

Poslednji zastoj u izgradnji traje skoro dva meseca. Započeta izgradnja luka s novosadske strane cementirala se na montaži 11 od ukupno 54 elemenata, radnici se muvaju po gradilištu i zatežu zategnuto, čiste u reci očišćeno, nikako da krene izgradnja preostalog rečnog stuba, koji se, inače, očekivao do kraja aprila.

Sudeći po sporosti rešavanja nastalih problema, koji su, čini se, sve dublji, ni ove godine neće se odmaći s radovima u Dunavu pre nego što se otope snegovi u blizini njegovog gornjeg toka, a to što se ne očekuje veći vodostaj reke slaba je uteha i za neimare "Mostogradnje", koji su angažovani kao podizvođači, kao i za vozače koji naizmenično prelaze preko montažnog mosta. Iako su investitor i izvođač radova obećali 10. aprila kako će se u narednih 10 dana dogovoriti da li će se radovi nastaviti, ili će ugovor morati da se prekine, od dogovora još uvek ništa.

Kako sada stvari stoje, niko nije za raskidanje ugovora, jer bi izbor novog izvođača i ravnanje računa sa sadašnjim dodatno odnelo i vreme i novac. Stručna javnost zamera na objašnjenju direktora kompanije Azvi za područje Evrope Pietra Tučija kako izgradnja "Žeželjevog" mosta predstavlja njihov prvi projekat u Srbiji i kako su se u toku radova susreli s nizom nepredviđenih problema, što je za posledicu imalo kašnjenje u realizaciji posla. Nisu jasne ni učestale pretnje Železnica Srbije kako nisu iskoristile ranije stečene uslove za raskid ugovora zbog krivice izvođača, pa se čini da svaka strana vozi po svome, umesto da se prilagode jedni drugima i nađu zajednički jezik i završe izgradnju, kad već pare postoje.

  • Ćevara

    27.04.2014 11:26
    Englezu
    Objasni to Ivici, Majici i ostalim sledbenicima Slobine pogubne lopovske politike!
  • NS2

    27.04.2014 06:38
    Nismo se toliko zaduzili
    Nismo se toliko zaduzili kako ovde neko pise !
    Jer trecinu daje pokrajina(citaj budzet9 trecinu evropa a trecinu Novi Sad .A zasto je to tako ,pa vrlo jednostavno Beograd u TRI godine sagradi 4 Kilometra mostova i 25 Kilometara prilaznih puteva a Novi sad ni 8% od toga ali ZA PETNAEST GODINA!
  • Što Se Pravimo Englezi

    26.04.2014 22:58
    Da je pogani Miloševićev režim odustao od kosovske ratne kampanje, ne bi bilo ni bombardovanja. Dovoljno dugo smo bili opominjani. Ovako - ostadosmo i bez Kosova i bez mostova. To svi znamo, ali sami sebe lažemo. Ne ponovilo se.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti