Novosadski biciklista u Montevideu

Novosadski biciklista Zoran Zivlak na svom putu oko sveta na dva točka, do sada je prešao 31.000 kilometara, a stigao je i do stadiona "Park sentral" u Montevideu, gde su 1930. blistali naši fudbaleri.

Novosadski biciklista Zoran Zivlak na svom putu oko sveta na dva točka, do sada je prešao 31.000 kilometara, a stigao je i do stadiona "Park sentral" u Montevideu, gde su 1930. blistali naši fudbaleri.

"Polako, ali sigurno moj dvotočkaš "kapriolo" i ja jezdimo kroz prelepa prostranstva Južne Amerike. Posle čudesnih Anda iznad kojih i dalje plove još čudesniji kondori, spustili smo se u pampe, ali nisu ni one, suprotno našim očekivanjima, bile baš sasvim ravne. I u njima je mnogo brda i beskrajnih voda koje baš i nije lako savladati", priča za Novosti, koje su ga pratile po Zelenom kontinentu, ovaj nesvakidašnji Novosađanin.

On je, da podsetimo, sa svoje pedest i četiri godine, krajem marta odleteo u čileansku luku Velparaiso, na obali Pacifika, da bi odatle na biciklu krenuo na put dug 5.000 kilometara na kojem su centralne tačke četiri grada koji su bili domađini finalnih utakmica svetskih prvenstava u fudbalu - Santjago de Čile, Buenos Ajres, Montevideo i Rio de Žaneiro.

"Mada je on, gledano pravcem zapad-istok, treća destinacija, počeću ipak od čudesnog Montevidea. Zbog romantične snage najviše me je privlačio kao i Aleksandra Tirnanića, Blagoja Mošu Marjanovića, Milovana Jakšića i drugove koji su, 1930. godine, ovde blistali na prvom Svetskom prvenstvu. Grad je prelep, a stadion "Park sentral" odnosno "Sentanasio", kako ga sada zovu, na kojem su pobedili Brazil sa 2:1 i Boliviju sa 4:0, impresivan je", kaže Zivlak.


Pre urugvajskog Montevidea bio je u prestonici Čilea, u kojoj je SP igrano 1962, i prestonici Argentine koja je najboljim fudbalerima sveta domaćin bila 1978.

"Idući iz Santjaga, Ande sam prešao na prevoju visokom 3.000 metara. Tu sam zaspao u majici kratkih rukava, a osvanuo pod snegom! Potom sam, do Buenos Ajresa, te neverovatne metropole tanga i fudbala, kroz Argentinu vozio tačno 1.000 kilometara, srećući mnoštvo divnih i vrlo predusretljivih ljudi", kazao je.

Dolaskom u Buenos Ajres Zivlak je, praktično, "presekao" Južnu Ameriku, prevalivši otprilike polovinu planirane maršrute i izbivši sa pacifičke, sa koje je krenuo, na obalu Atlantskog okeana.

Do sada prešao 31.000 km

SA 5.000 južnoameričkih, Zivlak će ukupan broj kilometara koje je, na dva točka, do sada prešao širom sveta, zaokružiti na 31.000! Oni su, mahom, bili sportski, pošto je do Pekinga gde su se 2008. održavale Olimpijske igre vozio 10.000, a po Južnoj Africi koja je 2011. bila domaćin SP u fudbalu, još 6.000 kilometara. Tu je i 2.500 kilometara po zapadnoj obali Australije i 7.500 kilometara kroz Kinu, Hongkong, Vijetnam, Tajland, Kambodžu i Indiju.
  • Tiberius

    11.05.2014 16:21
    @mario
    po tebi samo sportisti treba da voze bicikl? bicikl je pre svega efikasno gradsko prevozno sredstvo a tek onda sportski rekvizit, i sve ostalo. kriticna masa ne pretenduje da bude sportska manifestacija ili da se bavi cikloturizmom, ona za cilj ima da poveca vidljivost biciklista u saobracaju i da promovise bicikl kao gradsko prevozno sredstvo. svetska praksa je pokazala da to sto ns kriticna masa propagira nije glupost. ljudi koji je organizuju su odlucili da ucine nesto pozitivno sto se ne moze reci za vecinu namrgodjenih komentatora sa ovog i svih ostalih sajtova u srbiji
  • zoran

    11.05.2014 16:19
    moj drug
    respect!
  • biciklista

    11.05.2014 15:29
    @teška mašinerija
    i ja mislim da je ljubav prema automobilima kada odeš na pistu pa se tamo vozaš ili na neki put oko sveta, a ne ovo što ti drndaš po gradskim ulicama sa još gomilom takvih kao što si ti, od vas je pun grad smoga, ulja, buke i ne može čovek normalno da se kreće

    treba vas sve izbaciti iz grada osim specijalnih službi, javnog prevoza i vozila za osobe sa invaliditetom, parkirajte tamo negde pre futoga, pa autom eventualno od grada do drugog grada ili negde u prirodu na izlet ako je dalje od 20 km... i to ako ima mesta za parking

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti