Vratimo Železničkoj stanici srce!

Povodom pola veka postojanja putničke Železničke stanice u Novom Sadu, 31. maja, okupiće se železničari i svi oni koji žele da podrže inicijatvu Vojvođanskog društva za železnicu, koje stanicu želi da obnovi, a pre svega da čuvenom železničkom satu vrati novo srce i sjaj.
Povodom pola veka postojanja putničke Železničke stanice u Novom Sadu, 31. maja, okupiće se železničari i svi oni koji žele da podrže inicijatvu Vojvođanskog društva za železnicu, koje stanicu želi da obnovi, a pre svega da čuvenom železničkom satu vrati novo srce i sjaj.

"Pozivamo Novosađane da se 31. maja u 5 minuta do 12h okupimo ispod zidnog sata i stavimo do znanja i železnici i Upravi grada da ako stanicu ne obnove svojim sredstvima, mi ćemo sakupiti novac i osposobiti sat", najavljuje Vojvođansko društvo za železnicu i njhov sekretar Miodrag Đukić, koji želi da ukaže na činjenicu da se već 50 godina vrši "tihi zločin nad našim prethodnicima, koji su nam ostavili da se koristimo njihovim dragocenim postignućima, prema kojima se ne ophodimo domaćinski".

"Mi smo tihim zločinom to nazvali zato što nemar nikoga ne nervira, nikom ne smeta, a konstantno se događa. Zub vremena uništava ono što smo mi od prethodnih generacija dobili da čuvamo, a to što mi radimo se najteže može nazvati čuvanjem", rekao je za 021 Đukić.



Nakon što je Novom Sadu pomogla da postane drugi grad po značaju u Srbiji, železnička stanica, simbol grada, je nezasluženo zapostavljena i prepuštena propadanju u tišini, navode u ovom društvu.

"Polako narednim popravkama želimo da vratimo dostojanstvo ovom divnom staničnom objektu i sebi samima", ističu iz Vojvođanskog društva za železnicu i smatraju da se od nečega mora početi, i to pod hitno, a za početni projekat izabrali su opravku starog "Novkabelovog" sata, koji je u kvaru već 10 godina.



"Po poslednjoj ponudi za novi satni mehanizam je potrebno 390.000 dinara. Ako samo jedan od sto Novosađana izdvoji po 100 dinara, to će biti dovoljno da sat ponovo meri vreme. Novosadska Železnička stanica je svojevrsna "kapija grada". Jedino udruženi joj možemo vratiti dostojanstvo", kažu u društvu za železnicu.

"Pod jedan je zidni sat jer ga je najlakše popraviti i najvidljiviji je, ali toliko ima sakrivenih oštećenja, na primer mermer otpada sa plafona, sa plafona otpada i aluminijumska ploča, beton puca u pothodniku kada padaju kiša ili sneg, pa kaplje po putnicima. Mnogo je stvari koje treba što pre otkloniti, jer onda je trošak manji, ali ako budemo čekali duže trošak će biti veći", objašnjava Miodrag Đukić.

Oni apeluju na Novosađane da se u što većem broju okupe 31. maja u 5 minuta do 12h ispred sata na Železničkoj stanici, kada će se i obeležiti prvih pola veka "nove" železničke putničke stanice i Bulevara oslobođenja i tako se zahvaliti njihovim graditeljima. (Gordana Ćosić - gocacosic@021.rs)
  • jogi

    26.05.2014 22:15
    mislim da je za odstetu placenu za novu autobusku stanicu moglo da se postave stotine satova na stanici i po novom sadu.
    drzava nas guli do koze a sad bi da nas ubede da joj jos i dobrovoljno dajemo. vredjaju nam inteligenciju!
  • ZoranNS

    26.05.2014 18:06
    Treba pozvati na svečanost i Franca Josefa
    Krajem XIX veka u Vojvodini je mreža pruga bila najgušća i Evropi, a Evrope u svetu. Vojvodina je imala 3 puta gušću mrežu pruga (km/na 10.000 stanovnika) od Engleske gde je železnica rođena. 10. decembra 1883. godine je: - Prvi putnički voz otišao iz Novog Sada za Zemun. Voz je od Novog Sada do Zemuna stigao za 1,5 sat što je bio veliki napredak,NA ŽALOST ISTO TOLIKO PUTUJE I DANAS.
  • 26.05.2014 17:40
    Prvo vratite srce Vojvodini.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti