Okanović: Odgovornost za brzu vožnju, ne i za trepćuće zeleno

Kazna za trepćuće zeleno svetlo ne postoji jer tada nije zabranjen prolazak kroz raskrsnicu i tretira se isto kao i zeleno svetlo koje ne trepće.
Kazna za trepćuće zeleno svetlo ne postoji jer tada nije zabranjen prolazak kroz raskrsnicu i tretira se isto kao i zeleno svetlo koje ne trepće, a to znači da je u tom trenutku dozvoljen prolazak kroz raskrsnicu, kaže Damir Okanović.

Podsetimo, u trenutku nesreće kod Merkatora kada su se sudarili audi i golf, a troje mladih poginulo, vozaču audija je u trenutku prolaska kroz raskrsnicu bilo trepćuće zeleno. Na snimku se jasno vidi i da u rasksrnicu ulazi sumanutom brzinom od preko 160 km/h, a ustanovljeno mu je i da je imao 1,17 promila alkohola u krvi..

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja je za 021 objasnio da je sud dužan da utvrdi ko je od učesnika u saobraćajnoj nesreći učinio propust koji je doveo do tragedije. Kada do saobraćajne nezgode dođe na raskrsnici koja je regulisana radom semafora, i kada jedan učesnik prođe kada mu je to dozvoljeno a drugi učesnik uđe u raskrsnicu kada mu je to zabranjeno, onda je osnovni propust na strani onog ko je ušao u raskrsnicu kada mu je to bilo zabranjeno semaforom.

"Uvek je osnovni propust onoga ko je ušao u raskrsnicu kada mu je to bilo zabranjeno signalom semafora. Sa druge strane, učesnici u saobraćaju koji prolaze kada im je to dozvoljeno, nemaju razloga da očekuju da će u raskrsnicu ući neko kome je to zabranjeno. Što se tiče brzine i alkohola, za njih se krivično odgovara onda kada su brzina ili alkohol u uzročno posledičnoj vezi sa saobraćajnom nezgodom. Kada postoji alkoholisanost vozača ili kad postoji brzina veća od dozvoljene, a ona nije u uzročnoj vezi sa saobraćajnom nezgodom, tada vozač odgovara samo prekršajno", kaže Okanović za 021.

Despotu Vraniću u prvom momentu bila je samo napisana prekršajna prijava, a kasnije tokom dana tužilac menja odluku i Vraniću određuje pritvor.

Damir Okanović kaže da nije suština da se pitamo ko je kriv kada se tragedija dogodi, jer izgubljene živote ne možemo vratiti, ali je dobro pitanje kako to možemo da sprečimo.

"U zemljama koje su razvijane po pitanju saobraćaja primenjuju se metode koje sprečavaju nezgode poput ove koja se dogodila u Novom Sadu. Između ostalog, u pojedinim državama se isključuju semafori u noćnim satima ili se prebacuju na režim žutog treptača, zbog toga da niko ne bi imao ni crveno ni zeleno svetlo već da bi učesnici u saobraćaju više obratili pažnju na svoje ponašanje. Prosto imate na neki način uslovljenu prednost ili znak za stop ili obrnuti trougao. Sa druge strane, izgradnja kružnih tokova se pokazala kao odlična mera u mnogim državama. Na taj način se povećava bezbednost, ali se i povećava i protočnost", naveo je Okanović za Novosadski informativni portal.

Dobar pimer grada u kome su kružni tokovi regulisali saobraćaj je Niš, gde je izgrađen veliki broj kružnih tokova na mestima gde su bile klasične četvorokrake raskrsnice i te mere su dale dosta dobre rezultate kad je u pitanju bezbednost saobraćaja. (Gordana Ćosić)

  • пешак

    11.06.2014 22:32
    @Ђорђе
    Ево да ти одговорим по прописима и закону.

    Јесте момак прошао на црвено и направио прекршај. Јесте тим прекршајем угрозио себе и путнике.
    Зар је због тогао морао изгубити живот?

    Идемо даље, по прописима. Шта у саобраћају уопште тражи неко са тим процентом алкохола у крви? И да је пешак, па да надува, имају право да га приведу. А, он још сео у тенк!
    Шта у саобраћају, било где у овој држави, тражи неко ко ДИВЉА са 160 на сат?
    Шта у саобраћају уопште тражи неко, за кога полицајци кажу, да је вишеструки повратник у брзој вожњи под утицајем алкохола?

    Сад овако:
    Постоје узроци и постоје последице. Последице овог случаја сви знамо. Узроци су пролазак на црвено и дивљачка вожња пијаног манијака који није смео да буде за воланом, још одавно, а не само ту ноћ!

    По пропису дивљак није никако смео да вози ауто, било којом брзином, већ да иде таксијем или аутобусом. Уместо тога, он је сео за волан и дивљао као много пута пре. Само је штета што није наишао на неки ватрогасни камион под ротацијом, па онда коментариши ко је био у праву кад од њега остане само флека.

    Може и овако да се посматра, све по закону!
  • Ђорђе

    11.06.2014 10:41
    Научите прописе, није касно!!!
    Видим да већина вас који коментаришете овдје нешто уопште не зна саобраћајне прописе иако вас већина претпостављам има возачку дозволу. Није ми јасно како неко може да напише да уопште није битно што је неко прошао на црвено. Људи црвено свјетло значи да возач без обзира на околности или било шта друго, па и да је сам на свијету мора да се заустави и ништа не оправдава кршење тог прописа за који је иначе предвиђена казна од 15000 до 30000 динара и 6 казнених поена. Е због вас таквих се све ово и дешава. Већини нас би тата купио добар ауто ако је у могућности и нико сигурно не би возио југа ако има паре да купи аудија. Видим да се у већини новинских чланака вијести објављују у контексту да су погинуле три предивне особе које су само за пожељети, а да је овај са аудијем монструм кога треба јавно спалити на ломачи. Видео снимак са осталих камера ће сигурно бити узет у обзир приликом суђења и не треба да буде објављиван прије тога. Нису требала ни ова два постојећа, да не би дошло до оваквих коментара и гледања нечије погибије уживо. Такође нико не помиње да ли је урађена обдукција возача голфа и да ли је на основу тога утврђено да ли је био под дејством алкохола (врло вјероватно да јесте, јер је ишао са прославе). И то ће претпостављам бити изнесено на суду. Даље приче да Вранић није возио толико они би безбиједно прошли раскрсницу или да Вранић тако пијан није сјео за волан, они би опет прошли раскрсницу или да му је раније одузета дозвола... Па људи моји стварно лупате глупости, тако можемо да кажемо и да ово троје нису ишли у школу, не би морали да славе 5 година матуре и не би се у том тренутку нашли гдје су се нашли. Шта би било, када би било. Чињеница је само да су три млада живота изгубљена и да њиховим породицама ништа не може надокнадити губитак. Пустите их да почивају у миру, а закон препустите онима који су за то задужени.
    Искрено саучешће породицама.
    П.С. научите и поштујте саобраћајне прописе
  • 11.06.2014 10:34
    Elektronika u povecanju bezbednosti...
    Postovana gospodo,

    veoma smo zabrinuti stradanjima na nasim putevima u Srbiji. Mi, ekipa elektronicara dr Slavka Radosavljevica, dipl. ing. nastanjenih u Marbelji pisemo vam i predlazemo.


    ELEKTRONSKI OGRANICAVAC BRZINE KRETANJA VOZILA

    Svakodnevno slusamo i gledamo stradanja u saobracaju. Posebno zabrinjava situacija da pri tome

    masovno stradaju mladi u Srbiji.

    Politika koja se vodi i sprovodi u vidu donosenja i sprovodjenja zakona ne daje ocekivane rezultate.

    Imamo trku zakona sa stvarnosti koja se ne poboljsava.

    Da li mora tako da bude u eri mocne elektronike i elektronskih sistema?

    Da li je to mozda Nekom i od koristi da se to desava?

    Prosto je da se ne preduzmu moguce i efikasne mere koje savramena elektronika to jednostavno moze da razresi.

    Dakle, evo sta moji saradnici i ja predlazemo u cilju efikasnog resenja.



    Prvo, izrada odgovarajuceg elektronskog uredjaja.

    Drugo, postavljanje i montiranje radi provere efikasnosti.

    Trece, zakonska regulativa

    Cetvrto, proizvodnja i instalacija u vozilim i saobracajim znacima.



    OPIS uredjaja



    Uredjaj je namenjen za sprecavanje udesa vozilom ( motocikl, auto, autobus, kamion i dr.) usled nepostovanja postojece ogranicenje brzine.

    Cilj je da se sprece nesrece koje se desavaju kao posledice nediscipline vozaca.

    Sastav uredjaja:

    - predajnik RF 433 MHz koji permanentno emituje kodiranu informaciju vrednosti ogranicenja i

    - prijemnik RF 433 MHz sa dekoderom i izvrsnim elementom kojim informise vozaca zvucno i vizuelno o ogranicenju na toj deoici puta

    sa odgovarajucom memorijom



    Predajnik kodirane informacije numericke vrednosti ogranicenja se montira na tabli ogranicenja sa koje emituje informaciju ogranicenja.

    Njegovo neprekidno napajanje se obezbedjuje solarnom energijom i odgovarajucom baterijom.



    Prijemnik kodirane informacije se montira na vozilo bilo koje vrste sa izvrsnim elementima koji opominju vozaca zvucno i

    vizuelno da je usao u deonicu ogranicene brzine sa mogucnosti memorisanja u slucajevima nepostovanja tog ogranicenja: deonica,

    datum i vreme ( dokaz pravosudnim organima za prekrsaj).

    Kada se vozilo krece i prilazi tabli upozorenja o ogranicenju brzine sa table se emituje kodirana informacija koju prijemnik u vozilu prima,

    informise vozaca o postojanju ogranicenja. U koliko vozac ne smanji brzinu, cim predje tablu ogranicenja elktronika

    memorise dokazne elemente prekrsaja.

    Prijemnik je blokiran i samo organi kontrole saobracaja mogu da snime memorisane podatke kao dokaz za prekrsaje.



    Napredno tehnicko resenje

    Predho opisani uredjaj montiran u vozilo komunikaciski je povezan sa postojecom elektronskom logistikom u vozilu.

    Kada uredjaj konstatuje prekrsaj brzine voznje pored navedenog deluje na sistem ubrzanja vozila te nezavisno od

    namere vozaca svodi na dozvoljenu brzinu voznje u toj deonici puta. Po prestanku ogranicenja deblokira se

    funkcija ogranicenja i omogucuje vozacu dalju regulaciju brzine.

    Ovakvo resenje, smatramo, da ce eliminisati samovolju i nesavestnost vozaca.

    Posledice ce biti apdolutno pozitivne iz vise aspekata o kojima prepustamo citaocu da razmislja.



    Autor idejnog resenja,

    Dr Slavko Radosavljevic, dipl. Ing.

    34952862991

    slavkoinvent@gmail.com

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti