Žeželjev most kao Skadar na Bojani

Izgradnja novog Žeželjevog mosta trenutno stoji, a intenzitet radova je na minimumu jer se još iščekuje zajedničko rešenje "Železnica Srbije", kao investitora, i špansko-italijanske firme "Azvi-Tadei-Horta-Koslada", izvođača radova.
Izgradnja novog Žeželjevog mosta trenutno stoji, a intenzitet radova je na minimumu jer se još iščekuje zajedničko rešenje "Železnica Srbije", kao investitora, i špansko-italijanske firme "Azvi-Tadei-Horta-Koslada", izvođača radova.

Nezvanično iz "Železnica Srbije" kažu da bi radovi u punom obimu trebalo da krenu za desetak dana, iako još niko ne može da potvrdi šta su se dve strane konkretno dogovorile, prenosi "24sata". Do sada je urađeno 27 odsto radova, a "Železnice Srbije" već više od godinu i po dana mogu da raskinu ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom. No, to bi dodatno prolongiralo izgradnju.

- Trenutno radnici samo obavljaju poslove održavanja čeličnih konstrukcija koje su počele da rđaju, pa je potrebna njihova zaštita - kažu u "Železnicama Srbije".

Lukovi su spojeni sa sremske strane, a na novosadskoj je zavareno nešto više od desetak elemenata. Keson gde je u maju već trebalo da nikne jedini rečni stub je potopljen, pa će radovi zbog toga dodatno potrajati malo duže.

- Znali smo da će Dunav u maju i junu biti visok, ali smo planirali da rečni stub već bude iznad vode. No, kako su radovi opet stali, Dunav je nadošao i potopio nam keson i talpe koje ga drže. Moramo da sačekamo da se voda sada povuče - kaže jedan od radnika.

Radnici nisu ni došli do dela posla kada je trebalo da ispumpaju vodu iz kesona, jer su čistili mulj na njegovom dnu. Poslednji 44. element čeličnog luka koji se gradi na petrovaradinskoj strani montiran je pre tri meseca i na tom delu gradilišta naredni posao treba da bude kačenje vešaljki koji će teret sa mosta prenositi u lukove.

Petrovaradinska konstrukcija visoka je 34 metra i dugačka 180, dok će novosadska imati 43 metra u visinu i 220 u dužinu. Most će ukupno biti dug 474 metra, a širina je preko 30 metara. Do sada je u izgradnju potrošeno 8.000 kubika betona, a kada se sve završi most će biti težak oko 12.000 tona.

Trebalo da bude završen još u novembru 2013.

Konačna cena po poslednjim saopštenjima trebalo je da bude 55 miliona evra, a špansko-italijanska firma najavljivala je završetak mosta do juna 2015. Realizacija ovog projekta počela je 10. marta 2011. godine, a most je po prvim planovima trebalo da bude završen još u novembru 2013.

  • athc

    16.06.2014 20:10
    zasto nigde neje napisano da zeleznice kasne sa uplatom novca
  • 16.06.2014 17:34
    Sramota!
    Ovakav nonsalantan pristup svih strana (grada, pokrajine, republike, izvodjaca) prema tako bitnoj stvari je prosto neverovatan. Ni u jednom momentu nisam cuo gradske celnike, da su bar jednom javno postavili pitanje sta se desava sa mostom. Kao da se radi o mostu u Bocvani, a ne o mostu u sred naseg Novog Sada, cije nepostojanje ne moze recima da se opise. Svakodnevne guzve, haos, kidanje zivaca u nepreglednim kolonama je samo jedan deo, a bice sve gore. U BG-u se upravo zavrsava jos jedan mega most bez i jednog dana dangube u toku gradnje, a ovde...????? Ne znam sta vise da mislim i da kazem. Izgleda da jednostavno nikog nije briga, a ispastamo samo mi Novosadjani. Jel treba da sednemo na prugu na privremeno-montazno-demontazom mostu, blokiramo z. saobracaj, pa da se neko ozblijno zamisli?
    Ako treba, sescemo...!
  • 16.06.2014 17:30
    @Scotch Bonnet
    Kad je Srbija gradila završavalo se na vreme. Sada gradi Španija u tome i jeste problem.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti