Niko neće da kupi "Neobus"
Imovina "Neobusa" bila je stavljena na aukciju, koju je zakazao Privredni sud u Novom Sadu. Ova firma je otišla u stečaj novembra 2012, a bankrot je proglašen u februaru ove godine. Procenjena vrednost "Neobusa" je blizu 6,8 miliona evra, a potencijalni kupci, kojih ovom prilikom nije bilo, trebalo je da polože depozit od oko 1,3 miliona evra, dok je početna cena fabrike trebalo da bude 50% manja od procenjene vrednosti, dakle oko 3,4 miliona evra.
"Ostvarilo se moje predviđanje da niko neće da kupi fabriku za polovinu njene procenjene vrednosti, kad na sledećoj aukciji, koja još nije zakazana, može da je kupi po ceni koja je 75% niža od procene", kazao je Vasić.
On dodaje da je "interesantno bilo da je stečajni upravnik na dan prodaje svima zabranio da uđu u krug fabrike, iako je ona trebalo da bude javna, a rekao je da je to uradio jer nije bilo zainteresovanih kupaca, pa samim tim ni prodaje".
Iako se time što je prodaja izostala dobilo u vremenu, treba potražiti drugo rešenje, a niko iz gradskih vlasti se još uvek nije oglasio povodom predloga Samostalnog sinditaka metalaca da "Neobus" postane gradsko preduzeće i da za potrebe JGSP proizvodi i reparira autobuse, ističu iz ovog sindikata.
"Ne znam zašto niko neće da čuje za to rešenje. Fabrika je nekad bila poznati proizvođač autobusa, a slično iskustvo postoji i u Nišu, jer je njihov gradski prevoznik uradio upravo tako. Sada imaju kvalitetne autobuse, dok fabrika radi i za druga tržišta", kaže Vasić.
Gradske vlasti su, navodi on, pominjale i preseljenje JGSP, a "Neobus" koji ima 12 hektara prostora mogao bi da odgovara i toj nameni.
"Upravo tih 12 hektara, koji će se uskoro nalaziti na samom Bulevaru Evrope, mogli bi da budu presudni. Ovo zemljište je suviše atraktivno upravo zbog bulevara, tako da je teško verovati da će neko na njemu zadržati fabriku", zaključuje Vasić.
Komentari 8
milan
Salajcanin
Prica o tome da je u Nisu prevoznik kupio fabriku autobusa NI-BUS je za neupucene i neobrazovane
Nis ekspres je privatna firma za medjugradski saobracaj i obavlja javni gradski prevoz u Nisu sa 1/3 svojih kapaciteta . NI-bus je radionica prilagodjena za remont i reparacije autobusa velicine BIM servisa ili General auta Ideja da NEOBUS sa halom od 1,3 hektara i povrsinom placa od 12 hektara pravi 20-30 autobuskih karoserija godisnje za JGSP Novi Sad,koliko ovome treba je sumanuta budalastina.Ta fabrika je izgradjena 1986 godine sa TAMom Maribor za kapacitet od 400-500 autobuskih karoserija godisnje i to je radila do 1992.Sada je bavljenje tim poslom bez pratnje nekog velikog proizvodjaca sasija Mercedes.Iveko,DAF,Volvo besmisleno sa trzistem Srbije od 7 miliona ljudi i IKARBUSOM kao konkurencijom koji je duplo veca fabrika sa vecim domacim kupcem .GSP Beograd nabavlja 100-150 autobusa godisnje .Ovu fabriku treba grad da otkupi 75% cene i proda pola placa a halu i deo placa ponudi IKEI jer je idealna za to.Samo se iznesu stare masine i IKEA moze da dodje .Gospodin sindikalac treba da kaze koliko sada ima majstora koji uopste mogu i znaju da se bave ovim poslom. A za njegovu informaciju preseljenje JGSP na tu lokaciju je nemoguce zbog.Treba izgraditi jos benzinsku pumpu,gasnu pumpu ,minimum jos 3 hektara parkinga a hala treba da se prilagodi odrzavanju autobusa sa podpodnim motorima i dqa se izgradi bar jos 15 kanala za odrzavanje kojih u NEOBUSU nema.Ovo prilagodjavanje i izrada parkinga bi stajalo 1,5 - 2 miliona Eura.NEOBUS je uvek bio karosernica .
OLDTIMER
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar