Predstavljena inicijativa da Novi Sad postane "Biciklograd"
Priprema projekta "Novi Sad Biciklograd" trajala je sedam meseci, a Novi Sad će zahvaljujući ovoj inicijativi dobiti detaljan plan sa gotovim rešenjima za kreiranje Strategije za razvoj biciklizma, odnosno poboljšanja uslova za korišćenje bicikla u svakodnevnim aktivnostima građana.
"Naš plan je da do 31. jula ovaj predlog bude usvojen u Skupštini grada, a nakon toga sledi izrada same Strategije sa konkretnim koracima. Nudimo predlog, podatke, iskustvo i ljude koji bi se čak i volonterski bavili radom na ovakvoj strategiji", kazao je predstavnik NSBCI Marko Trifković.
Kako je objasnio, nakon usvajanja predloga u skupštini i izrade same strategije, što je trenutno najhitnija aktivnost, u realizaciju projekta bi se moglo krenuti od 2015. sa potencijalnim završetkom do 2025. godine.
Trifković je rekao da bi buduća Strategija trebalo da se bavi povećanjem udela biciklista u saobraćaju u Novom Sadu, a spram tog cilja se određuje nivo potrebnih sredstava koje grad treba da uloži. "Sredstva imaju različitu namenu, nekada se radi više na bezbednosti, nekada na promociji, nekada na nagrađivanju biciklista ili na merama koje suzbijaju ostale vrste saobraćaja", dodao je on.
Prema njegovim rečima, "Biciklograd" donosi i benefite u privrednom smislu, jer se stvara ekonomičnije poslovanje, radnici su produktivniji i zdraviji, otvaraju se mali biznisi, biciklističke dostave, iznajmljivanje bicikala i biciklistički turizam.
"Ulaganja u infrastrukturu su jefitnija nego za bilo koju drugu vrstu saobraćaja. Istraživanja dve belgijske organizacije su pokazala da jedan uloženi evro može imati povrat čak od tri do 12 evra, ako se biciklizam razvija po planu", kazao je Trifković.
Gost iz Holandije i vlasnik firme za biciklistički turizam u Beogradu "iBikeBelgrade" Ralf Van Der Zijden, rekao je da je njegovo iskustvo iz zemlje iz koje dolazi takvo da se za biciklizam tog obima i te bezbednosti mora "glasno i dugo boriti". "Holandija je čuvena po biciklistima. U Amsterdamu u osam sati ujutru na ulicama već ima 2,5 miliona ljudi na biciklima koji idu na posao, bez obzira da li su u odelima, da li su obični radnici ili je u pitanju premijer zemlje, koga možete svakodnevno sresti kako biciklom odlazi u Vladu", kazao je Van Der Zijden.
Prema njegovim rečima, kultura biciklizma sada je već duboko ukorenjenja među Holanđanima iako nije uvek bilo tako, te danas tokom jednog radnog dana pet miliona ljudi iz Amsterdama napravi 14 miliona vožnji biciklom. "Sve se obavlja na biciklu - kupovina, odlazak kod lekara, odlazak u školu i na slobodne aktivnosti, i vrlo mali broj ljudi to smatra sportom ili rekreacijom u pravom smislu te reči. To je sada već deo tradicije i egalitarizma u ovoj zemlji", dodao je on.
Projekat "Novi Sad Bicikograd" sprovodi NSBCI, podržala ga je Trag fondacija i mreža organizacija koje se bave decom, bezbednošću u saobraćaju i biciklizmom, a nezvanična podrška stigla je i od ambasade Holandije u Beogradu.
Komentari 26
Doca 021
cica
Smatram da treba edukacija i biciklista i vozaca a bome i pesaka koji ucestvuju u saobracaju.
Pre nekoliko dana ispred moje zgrade zamalo se nisu potukle jedna starija zena i mlada devojka biciklista u punoj biciklistickoj opremi.Dali je devojka nju ocesala dok je vozila ili uplasila zenu a nije isla biciklistickom stazom neznam.Gde ima biciklisticke staze vozim stazom ali se cesto desava da pesaci tuda idu bez obzira sto to nije pesacka staza.Ne cuju zvono ,bezobrazni su jos se i bune sto moraju da se sklone.Na keju deca uce da voze rolere,bicikle na biciklistickoj stazi uz prisustvo roditelja a nekad i ne.I ja imam dete ali nebi mi palo napamet da je icum na takvoj stazi zbog njene bezbednosti.Zna se gde i kako se uci.U Madarskoj necete videti pesaka da ide biciklistickom stazom.
miodrag
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar