Izgradnja mosta na Dunavcu možda 2015.
Ovaj projekat najavljen je još pre dve godine , kad je gradonačelnik Novog Sada bio Igor Pavličić iz DS-a, ali su se tek ovogodišnjim gradskim budžetom stvorili preduslovi za početak njegove izgradnje. To, naime, podrazumeva rešavanje imovinsko-pravnih odnosa na Ribarskom ostrvu, za šta je predviđeno 350 hiljada dinara. Tome u prilog ide činjenica da je investicionim programom za 2015. godinu predviđeno izdvajanje 100 miliona dinara za most na Dunavcu, piše "Dnevnik".
Most bi trebalo da poveže Ribarsko ostrvo i Sunčani kej, a pre dve godine, izabrano je idejno rešenje firme Euro Gardi Group D.O.O. To rešenje, koje predviđa da Dunavac bude prekoračen mostom dužine 246 metara i širine od 5,5 do 7,5 metara. Konstrukcija mosta je jednostavna, od čelika, na sedam betonskih stubova.
Na sredini je predviđeno odmorište i vidikovac koji će biti nadkriljeni platnom koje će štititi od sunca i kiše. Predviđena je i ugradnja solarnih ploča, kako bi se obezbedila energija potrebna za održavanje mosta, odnosno rasvetu ili eventualno zagrevanje hodne površine, najavljeno je pre dve godine u Gradskoj kući prilikom predstavljanja idejnog rešenja.
Vrednost radova, koji bi trajali najduže šest meseci, procenjena je inače na oko milion evra, a osim pešaka i biciklista, u hitnim slučajevima mogu ga koristiti i policija i hitna pomoć.
Dr Zoran Florić, diplomirani inženjer građevinarstva i predsednik Eurogardi grupe, smatra da je milion evra za most u Novom Sadu – trenutna mera ekonomske moći grada. S novcem se poslovično kuburi, nasuprot urbanističkim vizijama razvoja grada, u kojima je odavno zacrtano da Novi Sad ima barem šest mostova preko najveće evropske reke.
"Novom Sadu će u budućnosti, za potrebe njegovog razvoja, biti preko potrebni mostovi u produžetku Bulevara Evrope, taman koliko i onaj koji bi kod Rafinerije spojio autoput Beograd-Subotica sa autoputem Novi Sad-Ruma i dalje sa autoputem Beograd-Zagreb. Ali s najnižom cenom izgradnje mosta preko Dunava od 50 miliona evra, veliko je pitanje kako ćemo i da li ćemo ikada uspeti obezbedimo tolike finansije", navodi Florić.
Čak i projekti u kojima je obezbeđeno finansiranje, poput novog Žeželjevog mosta, nisu garant da će Novi Sad u skorije vreme popraviti brojno stanje svojih mostova. Zbog raskida ugovora s izvođačem radova, navodi Florić, prognoze o završetku radova na tom mostu su prilično pesimističke i, imajući u vidu kako će teći razvezivanje tog čvora, govore da će proći još barem sedam godina dok grad ne bude dobio novi most preko Dunava.
Kada je u pitanju rešenje o izgradnji gradskog mosta preko stubova nekadašnjeg mosta "Franc Jozef", Florić kaže da, uprkos benefitima koje bi doneo, bio bi, opet, preveliki zalogaj za gradski budžet. Stoga je, za sada, i ostavljen po strani.
"Tim mostom bi bio rasterećen saobraćaj preko Varadinskog mosta, čime bi se stvorili uslovi za revitalizaciju Podgrađa i njegovog pretvaranja u turistički dragulj Novog Sada", smatra Florić.
Komentari 29
Tutu
Lexv
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar