Novi direktor PUT-a firmu izveo iz blokade
Novi direktor JKP PUT Željko Džakula, u svom prvom zvaničnom obraćanju medijima, izjavio je da je za samo mesec dana svog mandata ovo javno preduzeće izveo iz blokade od 151 milion dinara, koja je trajala tri meseca, a koju je sada sveo na nulu.
Po njegovim rečima, kada je došao u firmu, zatekao je minus od 807 miliona dinara, odnosno oko 7,5 miliona evra. Glavna neizmirena obaveza je bila prema dobavljačima u iznosu od 605 miliona dinara, tri zaostale plate radnicima, zatim avansi od ZIG-a u iznosu od 61 milion dinara i 67 miliona dinara obaveza prema kreditima.
"Posle pet dana, uspeli smo, pre svega uz pomoć Grada, da dobijemo avans u iznosu od 125 miliona dinara, kad smo na to dodali još sumu zarađenog novca koji smo imali, uspeli smo da se odblokiramo i da isplatimo nepune dve plate radnicima", rekao je Džakula.
Posrtanje PUT-a počelo je 2008. godine, kada je minus iznosio 40 miliona dinara, da bi do 2014. godine narastao na 807 miliona dinara. Razlozi za to su mnogostruki, prema mišljenju novog direktora Željka Džakule. Svetska ekonomska kriza prouzrokovala je smanjenje investicija u gradu, cenovnik Put-a nije se menjao od 2008. godine.
Kao posebno značajan razlog, on navodi nesklad u strukturi zaposlenih, kojih u PUT-u ima 400, odnosno činjenicu da postoji višak neprozvodnih radnika (administracije i uprave) naspram manjka proizvodnih radnika. Novi direktor smatra da postojeći platni fond nije realan i da nešto mora da se menja.
"Problem je u tome što, na primer, ode jedan proizvodni radnik koji ima koeficijent 1,4 a dođe neproizvodni radnik koji ima koeficijent tri puta veći, dakle broj radnika je ostao isti ali se promenila ta nepovoljna struktura radnika. Dakle, mi platni fornd moramo u perspektivi da korigujemo, a da li će to biti socijlani program, da li će to biti linearno smanjenje, da li ćemo morati unutar firme da smanjujemo koeficijente u korist proizvodnih radnika, to je nešto što nas čeka da rešimo u budućnosti", objasnio je Željko Džakula.
Nedavno usvojen rebalans budžeta Srbije doneo je Put-u dodatnih 200 miliona dinara za održavanje saobraćajnica, odnosno za povećanje putne privrede. Taj iznos, kako kaže Džakula, nije nešto što je Put dobio nepovratno kao subvenciju, već su to sredstva koja ovo preduzeće mora da opravda.
"Mi smo gubitaši, i nemamo pravo da se bahatimo, ni da trošimo nešto što nam poreski obveznici teškom mukom uplaćuju u budžet grada, odakle novac ide na održavanje putne privrede", ističe on.
Što se tiče odnosa sa Gradom, koji je stopostotoni vlasnik Put-a, i ZIG-om, koji je najveći nalogodavac ovoj firmi, nov direktor ističe da iako je u prošlosti možda bilo problema u odnosima, dok je on na čelu firme to se neće dešavati. A kao dokaz tome on obećava da će u narednom periodu Novi Sad imati sve više rekonstruisanih saobraćajnica. Do prvog avgusta završiće se četvrta finalna faza rada na raskrsnici kod Merkatora, a u pregovorima je i da se počne rekonstrukcija najprometnije raskrsnice u gradu, raskrsnice Futoške, Jevrejske i Bulevara oslobođenja. (Gordana Ćosić, gocacosic@021.rs)
Komentari 42
dj
Neznanje
Vidim ti baš briljiraš. A da pročitaš ponovo šta si napisao.
bivša radnica Apatin
Radite kao što znate i verujem da će i radnicima u Putu biti bolje.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar