Putovali 20 sati od Novog Sada do Bara

Otkako su poplave uništile deo pruge, put do mora vozom ume da traje i po 20 sati.
Otkako su poplave uništile deo pruge, put do mora vozom ume da traje i po 20 sati.

Železnička stanica Novi Sad ovih dana puna je putnika, koji svakoga dana u 15:17 h kreću na dugačak put do mora.

Nervozni i svesni da će skoro jedan ceo dan provesti u vozu, nemaju drugu opciju, jer je, kako kažu, putovanje vozom do Bara najisplatljivije.

"Idem na more sa dvoje dece, suprug će kasnije doći. Iskreno, ne znam kako ću sa dvoje male dece izdržati put do dole. Već sad se plašim, a najviše me brine higijena", kaže za 021 Novosađanka Snežana Nikolić.

Malo dalje stoji Miodrag Rakić koji redovno ide ovom trasom jer je poreklom iz Crne Gore. "Priznajem da se nikada neću navići na ovako dugačak put, pa to je da čovek zaboravi gde je pošao", priča on i dodaje da se nedavno desila neprijatna situacija kada se dete jedne putnice razbolelo u putu do Bara, povraćalo je i imalo temperaturu, što je, kako kaže, učinilo put još težim, ne samo njoj, nego i svim ostalima u tom delu voza.

Ovakve situacije su česte u poslednje vreme, a situacija se pogoršala nakon poplava, jer je, umesto dotadašnjih skoro 14 sati, putovanje do Bara produženo, pa sada po zvaničnom redu vožnje traje 18,5 sati. Nenad Stanisavljević, direktor medija centra Železnica Srbije za 021 objašnjava da se situacija pogoršala otkad su poplave uništile deo pruge kod Valjeva i Lazarevca, pa vozovi moraju da idu obilaznicom.

"Zbog velikih poplava i oštećenja železničke infrastrukture na deonici pruge Lazarevac-Lajkovac i Valjevo-Valjevski Gradac, gde su odroni i poplave odneli i železnički most i praktično pola brda na kome se nalazila ova pruga, vozovi između Novog Sada, Beograda i Bara trenutno saobraćaju alternativnim prevoznim pravcem preko Lapova, Kragujevca i Kraljeva", rekao je on.

Voz se na tom alternativnom pravcu zaustavlja na stanicama Velika Plana, Lapovo, Kragujevac, Kraljevo, Čačak i Užice, zatim nastavlja standardnim putem do Bara, što povećava put za nekih četiri sata.

Suprotno iskustvima putnika, koji kažu da putovanje do Bara retko traje koliko je po redu vožnje planirano, već ponekad i preko 20 sati, iz Železnica Srbije priznaju da je "na pojedinim delovima pruge uvedena lagana vožnja iz bezbednosnih razloga, jer se u prugu Beograd-Bar nije ulagalo preko 30 godina", ali tvrde da do sada nije bilo zakašnjenja, niti se iko od punika žalio na dužinu puta.

Povratna vozna karta do Bara u proseku je oko 50 evra po osobi, slično košta i autobuski prevoz do Bara, dok za putovanje kolima treba računati na gorivo za najmanje 1.200 kilometara puta. (Gordana Ćosić - gocacosic@021.rs)

  • mitar

    04.08.2014 22:07
    Putovanje vozom do CG je jedna avantura. od pocetka 90/tih svake godine sam putovao iz Vrbasa u CG. Nikada voz nije stigao na vreme. Jednom sam putovao 17 sati. Medjutim, desilo mi se pre tri godine da sam prilikom odlaska na more iz Vrbasa krenuo autobusom za Herceg Novi. Krenuo je na vreme u 22 sata, a onda je sve krenulo po zlu, tako da sam u HN stigao tek sutra vece u 20 sati. Znaci puna 22 sata. Ni to nije sve. Nakon dve nedelje odmora, na povratku, pitam vozaca, kako su se one kolege sa pokvarenim autobusom vratile nazad, a on odgovara da ni ovaj kojim treba da putujemo nije ispravan i da ne zna kako cemo stici u Vrbas, tj. Sombor odakle je prevoznik. Medjutim, poslednje dve godine putujem sa jednom novosadskom firmom, i oni iz NSa do Tivta stignu za manje od 11 sati.
  • 04.08.2014 18:30
    Cuj poplave krive. Da nije bilo njih bili bi marsovci krivi ili meseceve mene. Nije ni autobus bolji. Pre dve godine cuveni po losem, kauboj prevoznik Bozur Budva-Novi Sad, pazi sad, preko Rume skoro 15 sati. Ko mi je kriv kad sam hteo u Budvu na more. Nikad vise.
  • vokille

    04.08.2014 16:37
    modernizacija
    Hoćemo normalne železnice. Normalno ovde podrazumevam u smislu da stanemo najpre na noge, da 80 km/h bude minimalna brzina kretanja voza na glavnoj pruzi, a 60 km/h na regionalnoj. Naravno, voz bi se trebao kretati od 120-160 km/h na glavnoj prugi. Trebalo bi vratiti staru podelu železnica (da podelimo na 4 sekcije- Novi Sad, Beograd, Požega i Niš). Sa time da bi vojvođanskoj sekciji pripala i pruga od Zvornika do Šapca i Rume, ali bi ustupili Beogradu pruge od Stare Pazove i od Pančeva. Na taj način, mi bismo kontrolisali promet prema 4 države. Pruga Subotica- Stara Pazova treba da bude u celosti renovirana i duplirana, slično i pruga Zvornik- Ruma (koja mora biti i elektrifikovana) kao i pruga Beograd- Vršac. U celosti moderna pruga od Subotice do Preševa i Dimitrovgrada je nešto što se podrazumeva, sa brzinama od 120-160 km/h (kasnije možemo i o većim brzinama misliti, važnije je poraditi na pouzdanosti). Naravno, zbog industrijske potražnje, treba poraditi i na prugi od Prijepolja do Požege (i Požege, preko Kragujevca do Lapova) da bude isto tako modernizovana, ali tek kada sredimo koridor X. A to bi u normalnoj državi teklo fino, jer je železnica kičma razvoja privrede, ali ovde nažalost autobusko-kamiondžijski-taxi lobi ima prevlast. Međugradski polasci autobusa su nešto što ima samo da se dođe do mesta gde nema železnice, ili za đačke ekskurzije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti