Putovali 20 sati od Novog Sada do Bara
Železnička stanica Novi Sad ovih dana puna je putnika, koji svakoga dana u 15:17 h kreću na dugačak put do mora.
Nervozni i svesni da će skoro jedan ceo dan provesti u vozu, nemaju drugu opciju, jer je, kako kažu, putovanje vozom do Bara najisplatljivije.
"Idem na more sa dvoje dece, suprug će kasnije doći. Iskreno, ne znam kako ću sa dvoje male dece izdržati put do dole. Već sad se plašim, a najviše me brine higijena", kaže za 021 Novosađanka Snežana Nikolić.
Malo dalje stoji Miodrag Rakić koji redovno ide ovom trasom jer je poreklom iz Crne Gore. "Priznajem da se nikada neću navići na ovako dugačak put, pa to je da čovek zaboravi gde je pošao", priča on i dodaje da se nedavno desila neprijatna situacija kada se dete jedne putnice razbolelo u putu do Bara, povraćalo je i imalo temperaturu, što je, kako kaže, učinilo put još težim, ne samo njoj, nego i svim ostalima u tom delu voza.
Ovakve situacije su česte u poslednje vreme, a situacija se pogoršala nakon poplava, jer je, umesto dotadašnjih skoro 14 sati, putovanje do Bara produženo, pa sada po zvaničnom redu vožnje traje 18,5 sati. Nenad Stanisavljević, direktor medija centra Železnica Srbije za 021 objašnjava da se situacija pogoršala otkad su poplave uništile deo pruge kod Valjeva i Lazarevca, pa vozovi moraju da idu obilaznicom.
"Zbog velikih poplava i oštećenja železničke infrastrukture na deonici pruge Lazarevac-Lajkovac i Valjevo-Valjevski Gradac, gde su odroni i poplave odneli i železnički most i praktično pola brda na kome se nalazila ova pruga, vozovi između Novog Sada, Beograda i Bara trenutno saobraćaju alternativnim prevoznim pravcem preko Lapova, Kragujevca i Kraljeva", rekao je on.
Voz se na tom alternativnom pravcu zaustavlja na stanicama Velika Plana, Lapovo, Kragujevac, Kraljevo, Čačak i Užice, zatim nastavlja standardnim putem do Bara, što povećava put za nekih četiri sata.
Suprotno iskustvima putnika, koji kažu da putovanje do Bara retko traje koliko je po redu vožnje planirano, već ponekad i preko 20 sati, iz Železnica Srbije priznaju da je "na pojedinim delovima pruge uvedena lagana vožnja iz bezbednosnih razloga, jer se u prugu Beograd-Bar nije ulagalo preko 30 godina", ali tvrde da do sada nije bilo zakašnjenja, niti se iko od punika žalio na dužinu puta.
Povratna vozna karta do Bara u proseku je oko 50 evra po osobi, slično košta i autobuski prevoz do Bara, dok za putovanje kolima treba računati na gorivo za najmanje 1.200 kilometara puta. (Gordana Ćosić - gocacosic@021.rs)
Komentari 26
mitar
vokille
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar