Autobuska stanica krši zakon, građani ispaštaju
Njena karta kupljena je u 16:41h, za autobus koji je trebalo da krene u 16:45h. Zbog tako kratkog vremena, a i zbog gužve koja je bila na peronskoj rampi, ona je zakasnila svega 15 sekundi na autobus, koji je otišao bez nje. Kada je došla do šaltera, tražeći da joj vrate novac ili izdaju novu kartu za sledeći autobus, rekli su joj da mora ponovo da plati sasvim novu kartu.
"Insistirala sam da šalterska radnica pozove šefa smene, ali je i on rekao da tu ne može ništa da se uradi. To mi je bilo čudno jer su mi na istom tom šalteru pre mesec dana rekli da po zakonu ne smeju da izdaju kartu pet minuta pre polaska autobusa, već ako želim mogu da kupim peronsku kartu, i to na sopstvenu odgovornost da li ću stići. Rekli su mi da je autobus krenuo na vreme, ali to što oni meni nisu prodali kartu na vreme, pa nisam imala vremena da dođem do tamo, nikom ništa. A da ne pričam o tome koliki je bezobrazluk što sam "bacila" 500 dinara, i to zbog njihove krivice", kaže ona za 021.
U Zakonu o prevozu u drumskom saobraćaju, član 30 stav 4 stoji da "Izdavanje karata i drugih prevoznih isprava u autobuskoj stanici zaključuje se najkasnije pet minuta pre polaska vozila, s tim što autobuska stanica mora omogućiti licu, odnosno korisniku prevoza pristup vozilu, sve do polaska vozila". Po ovome, došlo je do direktnog kršenja Zakona, što smo pokušali da proverimo sa nadležnima u Autobuskoj stanici Novi Sad.
Od radnika na stanici dobili smo objašnjenje da oni rade po svom internom Pravilniku o opštim uslovima poslovanja autobuskih stanica, po kome su izračunali da je u okviru ove konkretne stanice potrebno tri minuta da se dođe od šaltera do perona, a ne pet, kao što stoji u Zakonu. Po tom Pravilniku u ovoj situaciji putnica je dobila kartu na vreme, stoga nije bilo mogućnosti da se izvrši povraćaj novca.
Šef stanice Duško Savić po svemu sudeći nije bio raspoložen da priča o ovom slučaju, jer nam je njegova sekretarica prvo rekla da je on na sastanku, pa u susednoj kancelariji, da bi na kraju rekla da je ipak na odmoru. Zatim nas je uputila na portparola JGSP Novi Sad odakle su dali samo kratak, zvaničan odgovor.
"JGSP Novi Sad posluje po važećim propisima i usklađuje svoje akte za zakonskim okvirima. Kada je reč o konkretnom slučaju koji ste naveli, on se ispituje kako bi se ustanovilo da li je bilo propusta i ko je za njih odgovoran. Povrat karte zavisi od toga kada je putnica prošla kroz rampu na peron, a praksa je da se putnicima izlazi u susret", naveli su u šturom odgovoru za 021.
Iz saobraćajne inspekcije, međutim, dobili smo sasvim drugačiji odgovor u kome stoji da "svako od preduzeća može donositi svoje pravilnike, ali oni moraju da budu u skladu sa zakonom i višim zakonskim aktima. Prosto se ne može nekim nižim zakonskim aktima i internim pravilnicima narušavati zakon", rekli su u saobraćajnoj inspekciji. (Gordana Ćosić - gocacosic@021.rs)
Komentari 51
biba
Naslov je dobar jer je zaista u Novom Sadu sve komplikovanije nego u BG, mojaoj prijateljici je nestao novcanik u BG, otisle smo u najblizu policijsku stanicu i bez problema smo dobile neku vrstu potvrde o gubitku vozacke, saobracajne i licne karte da smo mogle kolima da se vratimo u NS. U NS to nije moguce, mom sinu je par meseci nakon toga, nestao novcanik sa dokumentima, i niko nije hteo da nam da nikakvu potvrdu o prijavi nestanka dokumenata.
insajder
Smejurija
Kakvo Javno preduzeće(i ostali su isti,setite se
odžačarine!) takvi i zaposleni.
Gomila grebatora-neradnika na maloj površini...
JADNI SU!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar