Informatika tužila 30.000 domaćinstava zbog neplaćenih računa

Informatika je podigla tužbe protiv 30.000 Novosađana zbog neplaćenih računa, navodi se u izveštaju za prošlu godinu.
Informatika je podigla tužbe protiv 30.000 Novosađana zbog neplaćenih računa, navodi se u izveštaju za prošlu godinu.

Pošto Zakon o obligacionim odnosima kaže da dug za komunalne uluge zastareva posle jedne godine, Informatika šalje opomene čime se ne plate dva računa, potom nudi reprogram duga, a u krajnjem slučaju pokreće tužbu i postupak prinudne naplate.

Novosađani ukupno duguju za komunalne usluge više od dve milijarde dinara, a stepen naplaćenosti po predlozima za izvršenje je oko 30 odsto.

- Ne mogu da plaćam račune redovno, jer sam ostala bez posla i sada mogu da biram: računi ili hrana. Prvo smo dobili opomenu pred tužbu i pretnje privatnim izvršiteljima, a sada i tužbe - kaže Anđelka Starčević sa Grbavice. Predsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Goran Papović kaže da građani od Informatike u jednoj koverti dobiju opomenu i izvršenje, a bez pouke o pravnom leku.

- Građani plaćaju i na mostu i na ćupriji jer ne mogu da intervenišu kod Informatike i da ospore račun pre nego što im dođe izvršitelj. Imali smo desetine slučajeva da su građani platili dug, a onda im ipak stigne rešenje o izvršenju. Sada imamo i ogroman broj prijava potrošača na rad izvršitelja, kao i na nerealne troškove i premije koje zaračunavaju, pa trošak izvršitelja najčešće bude veći nego sam dug - naglašava Papović.

- S izvršiteljima preduzeće ne zaključuje ugovore jero po Zakonu o izvršenju i obezbeđenju, oni imaju javno ovlašćenje i isključivo su nadležni za prinudnu naplatu komunalnih usluga - navode u ovom preduzeću i dodaju da za dugovanja za koje je postupak prinudne naplate putem izvršitelja pokrenut ne postoji mogućnost reprograma. "Reprogram se može napraviti za dug koji je pokrenut pred sudom u skladu s prethodnim zakonom i moguće ga je napraviti na 12 meseci, a iznos minimalne rate može biti minimalno 5.000 dinara, uz obavezu plaćanja novih dospelih računa".

Informatika u Novom Sadu mesečno pošalje oko 154.000 računa stambenim i 12.000  računa poslovnim potrošačima. Naplativost je 60 odsto, što znači da trećina Novosađana svakog meseca ne plaća račun, ali procenat naplate komunalija raste kako se približava kraj godine.

Ovih dana je poslato 90.971 opomena zbog neplaćenih računa.

  • direktor

    20.11.2016 16:08
    dug
    Znam čoveka koji je dužan Informatici 1800000 din. i niko ga ne opominje, niti pleni stvari. Dotični vlasnik stana,koliko još može živeti u tom stanu tako privilegovan, dok mi moramo i najmanji dug da platimo na vreme?stop
  • JO

    27.01.2015 15:59
    Pomoc
    Dragi sugradjani, primila sam danas zakljucak od Izvristelja na dug od 30.000, da treba da platim 12.000 dinara.
    Stvar je da sam ja te racune platila, jos pre mesec dana, a da je njihovo pismo do mene putovalo 47 dana. Dakle postupak su pokrenuli par dana pre nego sto sam ja isplatila dug.
    Zvala sam Izvrsitelja i on i dalje tvrdi da ja moram da platim 12.000 troskova bez obzira sto je dug izmiren.
    Povrh svega, nikakvu opomenu od njih nisam primila.
    Smejurija je da ako hocu da napisem prigovor Sudu, to moram preko tog istog Izvrsitelja.
    Da li je neko imao isto iskustvo, sta da radim?
  • 15.01.2015 23:39
    Referendum informatika da ili ne
    Informatiku ovakvu kakva je treba ugasiti i naši računi će biti manji.Mi nemamo uvida koliko plaćamo usluge informatike.Do nedavno su se bavili i socijalnom politikom, opraštali kamate na teret urednih a najčešće skromnih i odgovornih ljudi u korist onih drugih.Informatika uzme onoliko koliko joj treba od javnih preduzeča i to prevale na nas korisnike.Ubeđen sam da plaćamo više od 50% nepotrebnih ljudi i njihove razne materijalne troškove naravno i hirove i pogubne poslovne ideje nedodirljivih na naš račun.O saučesništvu u otimanju novca u korist Vodovoda, i računima Toplane za zagrevanje tople vode i terminima očitavanja i tarifama nema mesta za pisanje.Ko ima pravo da proveri troškove Informatike kada je to sistem spojenih posuda sa JP. Rešenje je da svako ima svoj vodomer,gasomer,strujomer, i da svako plaća svoj račun bez posrednika putem inkasanta, netbankinga ili čekanjem u redu na blagajni dobavljača pa kome šta prija, a oni koji podržavaju ovakvu Informatiku neka sklope ugovor sa njom i neka nastave saradnju.Informatika se izdigla iznad države i suda sa prinudnim izvršiteljima pre presude suda, kome treba takav servis i partner? Očigledno je dara prevršila meru.Rešenje je u donošenju Gradske odluke o ličnom izjašnjavanju svakog pojedinca o načinu plaćanja, moraju se desiti kvalitativne promene.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti