Otvaranje izložbe "Tržnica-trbuh grada" u Muzeju Vojvodine
Odlazak na tržnicu, placu, markat (merkat), pijacu deo je naše svakodnevnice. Kupujemo sveže voće i povrće, meso i ribu, jaja, sir i mleko. Razmenjujemo recepte, tražimo savet, komentarišemo vreme, političku i privrednu situaciju ili jučerašnju TV emisiju. Podsticajna energija pijace motiviše nas da u toj skladnoj sinergiji boja, mirisa i zvukova pronađemo "najbolju" namirnicu za ukusan obrok.
Pijace imaju brojna značenja – od društvenoga do ekonomskog i turističkog, ali to su prvenstveno mesta komunikacije. U sebi imaju nešto univerzalno, no odlazak na pijacu ujedno je i izrazito individualan. Svako ima svoj plan obilaska. Istražujući pijace u Rijeci i Puli cilj autorki nije bio istaknuti samo specifični značaj tih pijaca, već ukazati na univerzalnu temu odnosa kupaca i prodavca koja je karakteristična za sve pijace.
Izložba je ostvarena u saradnji Etnografskog muzeja Istre/Museo Etnografico dell'Istria i Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka.
Izložba će biti otvorena do 30. septembra 2016.
Komentari 1
Zivan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar