Svečano otvaranje biće u ponedeljak 13. marta, u 19.30 časova.
Izložba govori o masovnim medijima koji igraju ogromnu ulogu u kreiranju i prenošenju kulturnih, polnih i rodnih identiteta i njihov uticaj promenio je način na koji predstavljamo sebe, ali i način na koji drugi vide nas same. Autori izložbe ssmatraju da upravo mediji utiču na oblikovanje naše realnosti, upotrebljavaju stereotipe, fiksiraju neke arhetipske konvencije o tome šta je zapravo ono što mi jesmo.
Istražujući upravo uticaj masovnih medija, izložba "Am I real", bavi se različitim "realnostima" ženskog tela, odnosno različitim načinima isčitavanja slika i scenarija, suptilno podrivajući kulturološki uslovljene načine reprezentacije ženstvenosti.
Izložba "Am I real?" predstavlja troje mladih autora, koji propituju konstrukciju vizuelnog identiteta i statusa žene iz vizure novonastalog (medijskog) vremena.
O autorima:
Vanja Novaković - Radovi za izložbu "AM I REAL?" predstavljaju seriju digitalnih printova, objekata i video radova koja preispituje konstrukciju ženstvenosti i ženskog identiteta unutar potrošačke i medijske kulture. Identitet žene razmatra se kao zanosan, artificijelni prizor čija vizuelnost postaje znakovni sistem globalne fantazije na koju je posmatrač upućen i koju nesvesno iščitava. Rad ukazuje na određene modele ženstvenosti čija je uloga prenos značenja koje se nudi i ''kupuje'' odabirom proizvoda poput bočice parfema. Proizvod postaje upakovana vrednost koja se internalizuje, time pružajući identifikaciju sa opisnim i vizuelnim karakteristikama samog proizvoda. Rad istražuje fantaziju globalne advertajzing - ženstvenosti koju karakteriše nekoliko dostupnih tipova seksualnosti, romantičnosti, zavodljivosti, socijalne ili statusne ostvarenosti. Identitet se, dakle, poistovećuje sa prividom izbora i prisvajanjem značenja koje taj izbor podrazumeva. U ovakvom prikazu, globalni ženski identitet postaje visoko estetizovano polje samootuđenja.
Luka Stojanović - "Inflate" je serija digitalnih printova i video animacija provučena kroz prizmu pop-kulture i jednog od negativnih aspekata naše savremenosti - izražene i prenaglašene estetske hirurgije. Propitujući odnos između medicinske etike i medijske estetike, izložba "Inflate" osvrće se na kritiku plastične hirurgije, promenu kulturnih identiteta i popularne 'folk'-kulture. Polno nedefinisana, šablonska i napumpana tela postavljaju se u virtuelne, 3D renderovane prostore koji oponašaju atmosferu Hoknijevih platana. Međutim, za razliku od Hoknijevih prikaza osunčanih suburbanih američkih vila u kojima se predstavlja svakodnevica kalifornijskog društva, otmene vile, dvorišta i bazeni na našim prostorima predstavljaju prikaz luksuza koji se najčešće povezuje sa izvođenjem medijskog spektakla. Na taj način, depersonalizovana i naduvana virtuelna tela dovode se u korespodenciju sa prenaglašenim i šarenim dušecima, gumenim bananama, stilskim eklekticizmom novoizgrađenih vila i megalomanskim bazenima.
Vaso Vujović - "Girl Like Me" je serija fotografija koja istražuje žensko telo izvan idealizovane forme i karakteristike tipičnog prikaza Venere koja je postvaljena kroz istoriju umetnosti. Savremena Venera je više od samo ženskog lika sa telom koje asocira na plodnost, ljubav i seksualnost. Ikonografija ženskosti kroz savremene medije, demistifikovala je društveno prihvatljive erotizacije ženskog tela i time dovela do značajnog preokreta u reprezentaciji i percepciji tela, identiteta, roda i pola. Stoga, serija fotografija Girl Like Me ima za cilj da prikaže ženstvenost koja prevazilazi okove tradicionalnih polnih/rodnih ograničenja, te da ukaže na njenu performativnu prirodu, demostrirajući ideju o lepom u različitim formama - kako u ženskim, tako i u muškim telima.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar