Multimedijalni triptih o životu i delu Leni Rifenštal kao svojevrsnoj paradigmi lepote i zla režirala je Tatjana Mandić Rigonat.
Igraju: Vladica Milosavljević, Goran Jevtić, Branka Petrić, Nenad Heraković i Katarina Marković.
Predstava će početi u 19 časova. Pojedinačna karta je 400 dinara, za penzionere, studente, đake i grupe je 300 dinara.
Reč rediteljke - Tatjana Mandić Rigonat:
"Dramska situacija predstave je zamišljeni susret dvoje vrlo stvarnih ljudi tokom snimanja šou programa: Leni Rifenštal i Džonija Karsona, američkog TV voditelja i komičara. Leni želi da promoviše svoju knjigu Poslednji Nubi i sebe rehabilutuje kao umetnika, a Džoni Karson da je suoči sa njenom prošlošću i činjenicom da je bila Hitlerov omiljeni režiser čiji su filmovi doprineli stvaranju njegovog kulta i estetizaciji nacizma. Projekat Leni Rifenštal otvara brojna pitanja aktuelna u današnjem vremenu: odnos umetnosti i propagande, novinarstva i propagande, odgovornosti i manipulativnosti umetnika i novinara, snage medija poput filma i televizije u formiranju političkih stavova gledalaca.Kako razlikujemo dobro i zlo kada su u pitanju istorijski procesi i političke ideje u trenutku kada se istorija događa? Da li je lepota povezana sa idejom dobra ili estetski fenomen egzistira izvan i mimo etičke komponente? Da li je svaki umetnički čin nužno i politički čin? Da li je održiva priča koju je Leni Rifenštal u godinama posle Drugog svetskog rata ponavljala – da je nju uvek zanimala isključivo lepota, harmonija? Da li tok-šou žovijalno doprinosi rehabilitaciji i afirmaciji civilizacijski neprihvatljivih stavova? Stavlja li se voditelj svesno ili nesvesno u ulogu koja je bila istorijska uloga Leni Rifenštal u odnosu na Hitlera? Ova i brojna druga pitanja kojima autori dramskog teksta vešto komponuju provokativnu misaonu matricu čine projekat Leni za mene kao umetnika višestruko inspirativnim i polemičkim."
Helene Berta Amali Leni Rifenštal (1902—2003) je bila nemačka režiserka, plesačica i glumica, široko poznata po svojoj estetici i napretku koji je donela u filmskoj tehnici. Njen najčuveniji film je bio Trijumf volje (Triumph des Willens), dokumentarac mitinga Nacističke partije u Nirnbergu 1934, koji je Treći rajh koristio kao moćan propagandni film. Zbog toga što je bila poznata ličnost u Trećem rajhu, i zato što je bila lična poznanica Adolfa Hitlera i Jozefa Gebelsa, filmska karijera Leni Rifenštal je okončana nakon poraza Nemačke u Drugom svetskom ratu, kada je uhapšena, ali nije proglašena krivom za ratne zločine. Leni Rifenštal je poznata u filmskoj istoriji zbog razvijanja nove estetike u filmu, posebno u odnosu na naga tela. Iako propagandna vrednost njenih ranih filmova odbija mnoge, njihovu estetiku mnoge filmadžije nalaze izvanrednom. Pošto ju je filmska industrija odbacila nakon Drugog svetskog rata, kasnije je objavljivala fotografije Nuba plemena iz Afrike, i nastavila je da radi na podvodnom filmu.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar