Predavanje i radionica Gorana Tomke u ponedeljak i utorak u CK13
Predavač će biti Goran Tomka.
Kao i mnoge čudnovate naprave, gedžeti i druga sokoćala, razvoj publike ušunjao se, iz pravca Zapada, gotovo neprimećen, dok smo se bavili nekim valjda važnijim pitanjima. Niko ne zna kako zapravo radi i šta proizvodi, ali svi je koristimo jer kažu da privlači projektne grantove, pa čak i da može da prizove ljude na kulturna dešavanja. Prethodne spravice kao što su pedagogija, edukacija, medijacija, propaganda i animacija smo odbacili kao zastarele, iako se mnogi još s mukom navikavaju na ovu novu, sjajniju napravu.
Na predavanju će se posmatrati razvoj publike ne samo kao set alata za menadžerke i menadžere u kulturi, već kao praksu kroz koju se stvaraju društveni odnosi, transformišu kulturne ustanove i organizacije i oblikuju subjektiviteti. Istovremeno, propitivaće se neke od ključnih pretpostavki različitih "dobrih praksi" programa i politika razvoja publike i postavljamo različita pitanja na koja nudimo odgovore: Šta je dovraga razvoj publike i zašto o tome toliko pričamo? Kada i kako je publika postala nepoznati drugi koja kao takva može postati predmet naše spoznaje i razvoja? Zašto nam je važno da istražujemo, spoznajemo i razvijamo publiku? Zašto je razvoj publike zamenio prethodne prakse i šta sa sobom nosi? Zašto mnogi programi razvoja publike nemaju nikakvog dugotrajnijeg efekta i zašto nas to naročito ne brine?
Predavanje će početi u 19 časova.
Dan nakon predavanja, 16. maja od 10 do 14 časova održaće se radionica na istu temu. Broj učesnika je ograničen na 10, a za učešće potrebno je poslati ime, prezime, zanimanje i broj telefona u FB inbox CK13 ili na e-mail: pr@ck13.org
O radionici:
Radionica će biti podeljena na tri dela jednake dužine. U prvom delu, piše se Društveni ugovor sa publikom kroz koji se posmatraju sopstvene pretpostavke o svojoj društvenoj vrednosti i o publici. U drugom delu Tragovi publike, razvijaju se metode za upoznavanje sa publikom koje ne uključuje skupa marketinška istrživanja. U trećem delu: Koliko uključujemo javnost u naš rad? mapiramo različite prakse koje učesnici i učesnice u svojim organizacijama čine i mogu da čine da učine svoj rad javnim.
O predavaču:
Goran Tomka je istraživač, trener i predavač u oblasti kulturne politike, studija kulture i kulturnog menadžmenta. Predaje na Fakultetu za sport i turizam iz Novog Sada i na UNESKO katedri za kulturnu politiku i menadžment pri Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Gostovao je kao predavač na univerzitetima u Lionu (FR) i Fort Kolinsu (SAD). U svojim istraživanjima bavio se između ostalog diskursima o publici, politikama kreativnih industrija, izazovima interkulturnog dijaloga i politikama kulturne raznolikosti. Izvestilac je o kulturnim politikama u Srbiji za Kompendijum kulturnih politika Saveta Evrope, koautor Strategije kulturnog razvoja grada Novog Sada. Osim istraživačkog poziva, drži radionice, seminare i predavanja iz menadžmenta u kulturi i medijima, a naročito razvoja publike. Prošle godine, vodeća evropska pozorišna asocijacija IETM objavila je njegov priručnik za istraživanje i razvoj publike: Audience Explorations – Guidebook for hopefully seeking the audience.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar