Ovu pobedu naš grad, odnosno njegovi biciklisti, izvojevao je 2018. godine, a broj biciklista od tad je još porastao.
Broj biciklista u Novom Sadu raste svake godine za oko 10 odsto, rekao je za naš portal Marko Trifković iz Novosadske biciklističke inicijative. Kako je istakao, to uslovljava mnoge promene na bolje, kao što su unapređena infrastruktura i veća svest vozača automobila.
"Osim infrastrukture i aktivnih biciklista, Novi Sad ima i ravan teren, znači reljef je dobar. Naš grad ima i neku vrstu biciklističke kulture koja je počela sa razvojem pre desetak godina. Broj biciklista neverovatno raste iz godine u godinu, u odnosu na druge gradove u Srbiji", kazao je Trifković za 021.
Uz Dunav se proteže i biciklistička ruta Eurovelo 6, koja spaja Atlantik i Crno more pa se mnogi cikloturisti zadržavaju u Novom Sadu i koriste priliku da uživaju u onome što grad pruža. Ova ruta u Novom Sadu dugačka je 23 kilometra i nalazi se između Novog Sada i Begeča.
"Novi Sad ima turistički potencijal, kada je u pitanju biciklistički turizam. Već se nalazi na ovoj ruti kraj Dunava, tako da već jedan broj turista zaista prolazi kroz Novi Sad i zadržava se tu. Građen je i takozvani 'side track' koji ide sremskom stranom. Prednost je i blizina Fruške gore koja predstavlja prirodno bogatstvo, a i nudi mogućnost obilaska manastira i jezera, kao i druge sadržaje", naveo je sagovornik 021.
U našem gradu postoji i solidna kilometraža biciklističkih staza koje su izgrađene duž većine gradskih saobraćajnica, pa se mnoge znamenitosti mogu videti i u toku vožnje biciklom ulicama grada.
Cikloturisti svakako imaju mnogo sadržaja u Novom Sadu, ali dostupni su im i Čenej i Veternik, kao i Fruška gora, Sremski Karlovci i druga okolna mesta.
Na Fruškoj gori se poslednjih nekoliko godina razvija i planinski biciklizam, pa turisti, ali i Novosađani koji su skloni malo ekstremnijoj vožnji, mogu da se oprobaju i u ovoj avanturi. Jedna od strmijih staza koja se preporučuje iskusnim biciklistima je Koviljsko-petrovaradinski rit.
U Novom Sadu postoji i mogućnost iznajmljivanja bicikla, ukoliko bilo koji turista želi kroz vožnju da upozna grad. Projekat "NS bike", po uzoru na razvijene evropske gradove, pokrenut je zbog negativnih posledica klimatskih promena i zbog borbe za zdravu životnu sredinu, kroz promovisanje korišćenja bicikla umesto automobila. Osim toga, u prethodnim godinama, JP "Parking servis" je obezbedio i parkirališta za bicikle na različitim mestima u gradu.
Nekoliko puta godišnje u gradu se organizuje i "Novosadska kritična masa". Ovim događajem se promoviše biciklistička vožnja kao zabavan i zdrav način prevoza, ali i ukazuje na probleme sa kojima se biciklisti suočavaju, kao i na potencijalna rešenja. Prvi put je održana u aprilu 2012, poslednjeg petka u mesecu u Limanskom parku u 17 časova.
Iako je biciklizam kao "način života" postao naročito popularan tek u poslednjih desetak godina, on je uvek bio prisutan u Novom Sadu, još od kada je 1886. godine osnovan prvi biciklistički klub. Prva prodavnica u kojoj su Novosađani mogli da se počaste dvotočkašem je otvorena 1894, velodrom je izgrađen četiri godine kasnije, a 1900. godine Novi Sad je dobio i prvu uređenu biciklističku stazu na mestu današnjeg parkinga iza Matice srpske.
Realizaciju ovog teksta podržao je TONS.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 20
SasaNS
Seljak
Paor
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar