Filmovi koje nikad nećemo gledati: Propast 100 miliona dolara teškog filma

Kada biste znali kroz kakve sve muke prolaze reditelji filmova u Holivudu, bilo bi vam jasno da je pravo čudo da se bilo šta uopšte i snimi. Upravo zato mnogi filmovi nakon godina i godina planiranja završavaju kao priče o tome što bi bilo da o sudbini kinematografije ne odlučuju ljudi koji ne vole film, ali obožavaju novac.
Ipak, to je tek deo problema s kojima se filmaši susreću. Ponekad je problem u budžetu, ponekad u hiperprodukciji, ponekad u lošim odlukama i megalomanskim ambicijama, a ponekad u lošem tajmingu ili nedostatku sreće.
 
Ovo su samo neki filmovi koje smo mogli da gledamo, ali verovatno nikada nećemo.
 
"Hauard Hjuz" Kristofera Nolana 
 
U periodu nakon što je završio triler "Insomnia", Nolan je počeo da radi na scenariju za biografsku dramu o životu tajkuna i filmaša Hauarda Hjuza, a ako je verovati rečima čoveka koji u karijeri nema ni jedan jedini loš film, ovo je bio njegov magnum opus.
 
Nolan je 2007. za "The Daily Beast" izjavio da je ovo najbolji scenario koji je napisao, a film je ušao u fazu pretprodukcije. Džim Keri bio je zainteresovan za glavnu ulogu, a Nolan je bio uveren da je uloga Hjuza kao stvorena za komičara.
 
Međutim, tada se dogodio "The Aviator" Martina Skorsezea, a Nolan nije želeo da snimu biografsku dramu koja bi se takmičila s drugim filmom o istoj temi. Odustao je od ideje i započeo rad na prvom Betmenu.
 
"Lenjingrad" Serđa Leonea
 
Roman Harisona Solsberija "The 900 Days: The Siege of Leningrad", privukao je pažnju kultnog reditelja koji je odlučio da se pozabavi jednom od najnemilosrdnijih bitki Drugog svetskog rata, a priča o 900 dana dugoj borbi za Lenjingrad bila bi ispričana kroz iskustva američkog fotografa kojeg bi glumio Robert Deniro.
 
Fotograf ostaje zarobljen u gradu jednom kada borbe počnu, zaljubljuje se u Ruskinju s kojom se bori protiv okupatora, ali na dan oslobođenja gine.
 
Bila bi to 100 miliona teška američko-ruska koprodukcija, a do 1989. sve je bilo spremno za početak snimanja. Ostalo je jedino da Leone potpiše ugovor, ali dva dana ranije doživeo je srčani udar i preminuo.
 
Mnogi reditelji imali su ambicije da se upuste se u ovaj projekat, ali su na kraju odustali. Žan-Žak Ano tvrdio je da je Leone želeo da on preuzme njegov projekat snova, ali Ano je umesto scenarija pronašao samo torbu punu knjiga o opsadi Lenjingrada. Odustao je i kasnije snimio daleko skromniji i ne preterano hvaljeni "Enemy at the Gates" koji se bavio borbom za Staljingrad.
 
"Ghost Soldiers" Stivena Spilberga
 
Spilberg i Tom Kruz zajedno su snimili dva odlična filma, "Minority Report" i "War of the Worlds". Njihov treći zajednički projekat trebalo je da bude "Ghost Soldiers", priča o američkim vojnicima koji završavaju u japanskom logoru gde provode tri godine.
 
Film nastao prema knjizi Hemptona Sajdsa delovao je kao obećavajući projekat za obojicu, ali priča je u jednom trenutku izgubila zamah i reditelj se posvetio nizu drugih filmova sve dok "Ghost Soldiers" jednostavno nije nestao s radara.  
 
"Megalopolis" Frensisa Forda Kopole
 
Kopola je danas više zaokupljen proizvodnjom vina nego filmovima. I to možda i nije loša stvar, uzmemo li u obzir da su njegova poslednja tri filma daleko ispod proseka dok je poslednji, "Twixt", neobjašnjivo loš i deluje kao negledljivi studentski eksperiment snimljen mobilnim telefonom.
 
Ipak, "Megalopolis" je već decenijama njegov projekat snova i prvi SF u karijeri. Štaviše, pristao je da snimi prosečni "Jack" i fenomenalni "The Rainmaker" kako bi skupio novac za snimanje "Megalopolisa", naučno-fantastičnog filma o rekonstrukciji Njujorka nakon velike katastrofe.
 
Pretprodukcija je počela, počeli su razgovori s glumcima i probna snimanja, a onda se dogodio napad na kule-blizance i Kopola je na kratko odustao od ideje o obnovi Njujorka. "Kratko" traje već 19 godina, ali Kopola i dalje tvrdi da želi da snimi ovaj film.
 
"Ness" Dejvida Finčera
 
Finčer je jedan od najboljih reditelja današnjice i manje-više sve čega se dohvati pretvara u zlato. Ipak, Holivud je mesto prepuno propuštenih prilika, a Finčerov "Ness" jedan je od tih filmova.
 
 
Radi se o adaptaciji stripa "Torso", a Met Dejmon trebalo je da glumi slavnog Eliota Nesa i njegov lov na serijskog ubicu iz Klivlenda, a Kejsi Aflek i Rejčel Mekadams trebalo je da glume sporedne uloge. Međutim, pripreme za film razvukle su se duže od planiranog i "Paramount" je na kraju izgubio prava na snimanje. Finčerov sledeći projekat bio je "The Social Network".
 
"Dino" Martina Skorsezea
 
Nakon što mu se izjalovio plan da snimi dugo planirani film o životu američkog kompozitora Džordža Geršvina, Skorseze je bacio oko na još jednu američku legendu - slavnog Dina Martina. Tom Henks je trebalo da glumi Martina, a Nik Pileđi (autor i scenarista kultnog "Goodfellas") trebalo je da napiše scenario. No, i taj se projekat brzo izjalovio nakon što su upali u pravne probleme.
 
I dok od Geršvina verovatno nikada neće biti ništa, postoji mala šansa da se Martinu posveti u svom "projektu snova", biografskom filmu o Frenku Sinatri. O tome će se tek pričati kad završi "Killers of the Flower Moon" i "Roosevelt", koji su njegova dva sledeća filma.
 
"Superman" Tima Bartona
 
Nije da filmova o super junacima manjka, ali bilo bi zanimljivo pogledati šta bi s Ligom pravednika napravio Džordž Miler i kako bi izgledao Betmen u režiji Darena Aronofskog (reditelj tvrdi da bi bio jako sličan novom Džokeru).
 
 
Ipak, jedan od filmova koji bismo želeli da vidimo je "Superman" u režiji Tima Bartona. Barton je, kao što znamo, režirao dva fenomenalna nastavka Betmena, ali za Supermena je imao podjednako ambiciozne planove. No, ono što najviše privlači pažnju je to da je u ulozi Supermena trebalo da se pojavi Nikolas Kejdž.
 
Dakle, Kejdž bi bio Supermen, Sandra Bulok ili Kortni Koks bi bile Luis Lejn, Kristofer Voken bi bio glavni negativac Brainiac (pojavili bi se i Lex Luthor i Doomsday), a sve bi se završilo spektakularnom borbom protiv džinovskog pauka.
 
Sve što smo na kraju dobili je dokumentarac "The Death of "Superman Lives": What Happened?".
 
"Crusade" Pola Verhovena
 
Verhoven je baš nanizao seriju hitova (Robokap, Totalni opoziv, Niske strasti), a Švarceneger snimio megahit Terminator 2. Njihov novi zajednički projekat "Crusade", istorijski film o krstaškim ratovima koji je abnormalno nasilan i uz to ima i poruku o antiarapskim predrasudama i antisemitizmu.
 
Uglavnom, film je trebalo da počne da se snima 1994, ali su se čelnici "Carolca" malo prepali nakon što im je reditelj iskreno rekao planirani budžet. Gledajući s ove distance, scenarista Geri Goldman rekao je da je Verhoven trebalo jednostavno da slaže i da stavi studio pred svršen čin.
 
Scenario je bio gotov, a u sporednim ulogama trebalo je da se pojave mahom velike zvezde kao što su Robert Duval, Kristofer Mekdonald, Džon Turturo i Dženifer Konoli.
 
Ipak, sve je stalo na priči o budžetu jer je "Carolco" bio u finansijskim problemima, ali to ih nije sprečilo da ulože ogroman novac u "Cutthroat Island" - jedan od najskupljih i najvećih promašaja u istoriji Holivuda.
 
"I Am Legend" Ridlija Skota
 
"I Am Legend" s Vilom Smitom u glavnoj ulozi daleko je od lošeg filma. Tačnije, radi se o vrlo dobrom filmu s jako lošim CGI čudovištima i još gorim završetkom koji potpuno uništava fenomenalan kraj istoimenog romana Ričarda Metisona.
 
 
Sredinom devedesetih isti taj roman trebalo je da ovekoveči u filmu Ridli Skot i iz svega što znamo o ovom ugašenom projektu moglo se raditi o SF remek-delu sa Arnoldom Švarcenegerom u glavnoj ulozi.
 
Izbor glavnog glumca možda deluje kao loš potez, ali dobili bismo potpuno drugačijeg Arnija i veran prikaz u režiji SF majstora. Međutim, problem se javio kada je budžet debelo prekoračio planirani maksimum, a ni nakon rezova Skot nije uspeo da ispuni očekivanja producenata. Nije pomoglo ni to što su poslednja tri Skotova filma bila ćorci na blagajnama.
 
Skot se nakon toga bacio na "Gladijatora", a odlični rezultati na blagajnama i 48 nagrada, od čega i pet Oskara, dovoljno govore o tome da reditelju verovatno nije žao što je snimio drugi film.
 
"Dune" Alehandra Hodorovskog
 
Teško je opisati koliko bi ova verzija "Dune" bila legendarna. Reditelj je naumio da snimi film koji bi gledaocima omogućio da se osećaju kao da su na psihodelicima, legendarni majstor stripa Mebius napravio je knjigu od 1.200 predivnih ilustracija, u glavnim ulogama bi se pojavili Mik Džeger, Orson Vels i Salvador Dali, za dizajn bi se pobrinuo legendarni HR Gajger, a za vizuelne efekte Den O'Benon.
 
 
Kao što možete i pretpostaviti, ambicije i visoki budžet ubili su ovu verziju filma, a Dino De Laurentis se 1982. domogao prava za ekranizaciju i sve je završilo verovatno najgorim filmom Dejvida Linča koji je Hodorovski radosno nazvao "groznim".
 
Ipak, radi se o jednom od najuticajnijih nikada snimljenih filmova, a svi koji su radili na "Dune" svoje ideje su utkali u druge filmove, pa sa sigurnošću možemo reći da DNK "Dune" možete pronaći u velikom broju SF-ova koji su nastali od kraja sedamdesetih do danas.
 
Isto tako, dokumentarac "Jodorowsky’s Dune" je remek-delo koje se ne propušta i predivan film o umetničkoj viziji koja se gubi u hladnom i nemaštovitom svetu holivudskih producenata.  
  • D.L.

    11.06.2020 05:28
    Napomena
    Dine su odlicne i ovako, a Neprijatelj pred vratima je odlican film.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Film