Krivac? Streaming platforme, Spotify i Apple Music koje su prošle godine imale udeo od 75 odsto u ukupnim prihodima muzičke industrije.
Kako piše Fortune, nisu se muzičari ulenjili niti je publika postala manje zahtevna (mada je i to možda faktor). Reč je o tome da streaming servisi finansijski ne podstiču muzičare na kompleksnije i duže pesme. Spotify i Apple Music, naime, muzičarima isplaćuju naknade, između 0,004 i 0,008 dolara za svaki put kada je njihova pesma preslušana.
Naknada, dakle, ne zavisi od dužine i kompleksnosti pesme, već od broja slušanja. Prema tome, muzičaru je danas svejedno hoće li komponovati pesmu od dva minuta ili osam, zaradiće isto.
"Nikada do sada nije bilo takvog finansijskog pritiska na muzičare da rade kraće pesme. Jednostavno, napuniti album s više pesama koje kraće traju, finansijski je isplativije nego napraviti manje pesama koje traju duže", prkomentarisao je Mark Ričardson, muzički kritičar s portala Pitchfork.
Prema istraživanju portala Quartz, prateći Top 100 pesama s Billboardove liste u 2018. čak šest odsto hit pesama traje tek dva minuta i 30 sekundi ili kraće.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar