Poslednje ture tih viskija će biti prodate u junu i septembru, a kompanija ne zna kada će moći da nastavi sa prodajom, rekla je portparolka Suntorija.
Druge kategorije "Hibikija" i "Hakušua" nisu pogođene nestašicom.
Viski "Hibiki" star 17 godina dobio je omaž u filmu "Izgubljeni u prevodu" (Lost in Translation) iz 2003, snimanom u Tokiju. Glumac Bil Marej ga je promovisao sloganom "Da bi se opustili, koristite Suntori".
Komercijalna proizvodnja viskija u Japanu počela je dvadesetih godina 20. veka, otvaranjem destilerije Jamazaki blizu Kjota, zahvaljujući znanju koje je iz Škotske doneo jedan student. Međutim, viski s oznakom "proizvedeno u Japanu" je tek poslednjih godina zadobio međunarodno priznanje, uzimajući nagrade obično rezervisane za škotske ili irske rivale.
Pored uspeha u inostranstvu, 2008. je zabeležio i iznenadni skok u samom Japanu, gde su ga potrošači "otkrili" zahvaljujući popularnom koktelu "hajbol".
Porast potražnje je iznenadio Suntori, nakon tri decenije pada potrošnje viskija.
"Trenutna popularnost 'hajbola', koja traje već nekoliko godina, prevazilazi sva naša predvidjanja. Potrebno je mnogo vremena da se napravi viski. Kada nastavimo sa prodajom, želimo da budemo sigurni da imamo dovoljne zalihe da ne bismo opet morali da obustavljamo", rekla je portparolka kompanije koja traži bolje načine za procenu buduće potražnje.
Komentari 1
Mile Tica
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar