Evropski sud je odbacio žalbu Nestlea kojom je traženo da se preinači ranija presuda protiv te kompanije. Oni od 2002. godine pokušavaju da dobiju zaštićen status za ovaj slatkiš, ali je Evropski sud danas "potopio" njihove nade.
"Kit kat" je napolitanka prelivena čokoladom čiji oblik je poznat širom sveta - tabla od četiri reda. Ali je manje poznato da i Norveška ima svoju poslasticu, nazvanu "Kvikk lunsj" (eng. quick lunch). Taj slatkiš se na tržištu pojavio 1937. godine, dve godine nakon što se "Kit kat" prvi put našao na policama u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Ima ukus sličan čokoladici Milki, brendu istog vlasnika, kompanije Mondelez, koja ima i brendove Cadbury, Oreo i Toblerone.
Dve čokoladice istog oblika živele su u harmoniji sve do 2002. kad je Nestle krenuo u ofanzivu i prijavio trademark u Evropi za "Kit kat". Međutim, osim same čokoladice, koja ima prepoznatljivi logo, Nestle je prijavio i njen oblik: "četiri trapezoidne štanglice spojene na pravougaonoj bazi", kako ga je opisao visoki pravni savetnik EU.
EU je nakon četiri godine natezanja odobrila trademark Nestleu, ali Mondelez ga je ubrzo osporio i prava borba je tek počela. Osim "Kvikk lunsja", Mondelez je vlasnik Leo čokoladica, koje takođe imaju isti oblik.
Britanski sud doneo presudu od 16.000 stranica
Presudom iz 2016. britanski sud je odlučio da Nestle mora dokazati da je "Kit kat" prepoznatljiv po svom obliku u svakoj zemlji EU. Nestle još uvek nije pružio takve dokaze za Belgiju, Irsku, Grčku i Portugal.
Nestle se žalio na odluku koja, kako tvrdi, postavlja kriterijum koji nijedna kompanija ne može da zadovolji, tražeći od proizvođača da dokaže svoju profilisanost u svakoj pojedinoj zemlji članici.
Isti zahtev koji je Nestle podneo u Velikoj Britaniji, rezultirao je presudom na neverovatnih 16.000 stranica u kojoj se zaključuje da "Kit kat" nema profilisanost u odnosu na konkurenciju.
Sam Mondelez ima trademark na oblik Toblerona
Koliko god se ovaj slučaj činio bizarnim, nije prvi takav - sam Cadbury je izgubio svoju borbu za trademark na određenu nijansu ljubičaste u ambalaži.
Godine 2006. se još jedan takav slučaj vodio o čokoladnim uskršnjim zečevima zlatne boje s crvenom trakom koje proizvodi švajcarski Lindt. Ali nemačka kompanija Riegelein takođe proizvodi takve zečeve i Lindt je na kraju izgubio spor.
Ironično je da Mondelez, koji sada osporava trademark na Kit kat, sam ima trademark na oblik nadaleko poznate čokoladice Toblerone i drži ga još od 1998.
Komentari 4
cc
Hello Kitty
Vasa
Bravo Norvezani, samo zato sto u svojim radnjama nemate uvozne proizvode vec samo svoje!
Tako se cuva i voli drzava!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar