U mnogim prodavnicama Migrosa protekla dva dana zabeležena je velika navala za ovim slatkišima nakon što je stiglo obaveštenje da više neće prodavati popularni proizvod švajcarske kompanije "Dubler".
Ovaj potez Migrosa usledio je nakon duge internet rasprave o čokoladnim poslasticama, a koja se pojavila usred aktuelnog svetskog talasa antirasizma nakon smrti Afroamerikanca Džordža Flojda.
Sumnje u rasističku pozadinu švajcarskog čokoladnog mančmaloua pokrenuo je anonimini korisnik Tvitera koji je pokrenuo više rasprava o poreklu imena ovog slatkiša i korporativne odgovornosti kompanije koja vređa svoje kupce prodavajući "Mohrenkopf" (Moor's Head). Moor's Head odnosi se na heraldički prikaz glave, obično tamnopute osobe, prikazane iz profila s trakom oko čela.
"Dragi Migros, molim vas da odmah uklonite ovaj proizvod iz svoje ponude. Taj naziv je izrazito rasistički i nije politički korektan", napisao je na Tviteru korisnik pod imenom @MereSirrTeh.
Nakon velikog odziva drugih korisnika, ovaj tvit je izbrisan, kao i anonimni račun.
Novinar Kristijan Bek usprotivio se kritikama na račun slatkiša rekavši da nikada nije razmišljao o čoveku s tamnom kožom kao o "Mohrenkopfu".
Drugi su celu raspravu okarakterisali kao "apsolutnu glupost" govoreći da ne može odjednom sve biti rasističko. Neki su čak istakli da je, bez obzira na moralne implikacije naziva slatkiša, cela bura na Tviteru besplatna reklama za proizvođača čokolade, odnosno kompaniju "Dubler".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 32
zoran
CH Sir
sa crncima?
Karolina
Najbolja bonbona ikada!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar