Grupa predstavnika hrišćanske, jevrejske, budističke, hinduističke i indijske religije Džainizma, pozvala je belgijskog pivskog giganta "Anhojzer-Buš InBev" da promeni naziv piva "Brama", koje je omiljeno u Brazilu.
"Bramu" je 1888. proizvela istoimena brazilska pivara, sada u vlasništvu "Anhojzera", i to je jedna od njegovih 500 vrsta piva, među kojima su najčuveniji "Badvajzer", "Badlajt", "Korona" i "Stela Artoa".
"Vreme je da se posle 132 godine ispravi stara nepravda - trivijalizacija vere naše hinduističke braće i sestara", rekao je za AP portparol grupe konfesija Rajan Zed.
Gospodar Brama, bog stvaranja u hinduizmu, veoma je cenjen i njegova figura je zato i u hramovima i kućama, te se "ne sme zloupotrebljavati kao 'oruđe za nazdravljanje' ", rekao je Zed.
Kazao je da grupa konfesija takođe prigovara i što je na reklamama tog piva oskudno odevena devojka.
Međutim, Lukas Rosi, šef komunikacija za podružnicu "Anhojzer-Buš InBeva" u Latinskoj Americi, rekao je danas da je to pivo nazvano po Džoefu Bramu (Joseph Bramah) - Englezu koji je izumeo ventil pumpe za točenje piva iz bureta, a ne po hinduističkom božanstvu.
Rekao je da je način pisanja pronalazačevog prezimena - "Bramah", promenjen u "Brahma" da bi se prilagodio portugalskom izgovoru.
Na to je portparol grupe konfesija, Rajan Zed, odgovorio da naziv piva "vređa bez obzira na to kako je nastao" i da "ta priča o nazivu ne smanjuje bol hinduističkih vernika kad vide svog boga stvoritelja na limenkama alkohola".
Zed, predsednik "Univerzalnog društva hinduizma", godinama vodi kampanje protiv onoga što smatra zloupotrebom istočnjačkih verskih simbola u komercijalne svrhe. On je 2019. godine izdejstvovao izvinjenje jedne pivare u Virdžiniji, u SAD, koja je pivo nazvala po drugom hinduističkom božanstvu, po Hanumanu, čoveku s glavom majmuna iz epa "Ramajana".
Komentari 2
Andrija Šrek
Krcko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar