Istraživanje je sprovedeno u junu u Beogradu, Nišu i Novom Sadu.
Kako je saopštio CEPS, potrošači nekoliko puta nedeljno konzumiraju najviše šunku (43,4 odsto ispitinika) i salamu (33,8 odsto), zatim trajne kobasice (24,9 odsto), paštete (24 odsto) i viršle (13,2 odsto). Ispitanici nemaju jasne metode prikupljanja podataka o kvalitetu proizvoda, kao ni kriterijume za procenu kvaliteta.
Više od polovine ispitanika ne čita pažljivo spisak sastojaka uz obrazloženje da ne zna kako da proceni te informacije.
Najviše se informišu od prijatelja (65,6 odsto), zatim preko medija (59,6 odsto), preko članova porodice (47,3 odsto) i tako što pročitaju neku informaciju na društvenim mrežama (39,5 odsto).
Najmanje se informišu od strane stručnjaka, samo 15,6 odsto ispitanika je izabralo tu opciju, a nijedan ispitanik nije naveo da prati neki portal koji se bavi temom kvaliteta namirnica i ishrane.
"Interesantan je podatak da su baš viršle proizvod koji ispitanici povezuju sa prijatnim emocijama, a obrok koji uključuje viršle ih podseća na lepe, rasterećene, prijatne trenutke iz detinjstva, na primer na vrtić, dane provedene kod babe i dede ili na studentske dane", rekla je predsednica CEPS-a Vera Vida.
Komentari 2
Borjana
Sremac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar