Ovog meseca srpsko piće treba da dobije priznanje Ujedinjenih nacija kao primer važne kulturne tradicije.
Šljivovica se u Srbiji vekovima ručno pravila i konzumirala, običaj koji se prenosi sa generacije na generaciju, za koji stručnjaci kažu da je postao deo nacionalnog identiteta, piše AP, a prenosi
RTS, uz objašnjenje kako se izgovara reč šljivovica.
Tradicija je i dalje rasprostranjena u ruralnim oblastima balkanske zemlje uprkos procvatu modernih destilerija i brendova.
Očekuje se da će Unesko ovog meseca odlučiti da li će uključiti "društvene prakse i znanja u vezi sa pripremom i upotrebom" ovog alkoholnog pića na svoju listu svetske nematerijalne kulturne baštine.
Sociolog Ilija Malović kaže da je šljivovica tipično srpski proizvod jer se dobija od lokalno uzgojenog voća - šljive - koja je lako dostupna, i zato što se rakija pravi i uživa u porodici i lokalnim zajednicama.
Srbi piju šljivovicu kada slave, tuguju, dočekuju goste i obeležavaju važne događaje, objasnio je Malović. Ljudi su uvek čuvali svoje najbolje flaše za venčanja, rođenje deteta i sahrane, rekao je Malović za AP.
"Šljivovica je oduvek bila intimno vezana za porodicu. Deo je života ljudi od početka do kraja i uvek je bila deo identiteta ovog naroda", objašnjava Malović, koji je autor bloga o lokalnim voćnim rakijama.
Ovih dana šljivovica je i značajan srpski izvozni proizvod i lokalna turistička atrakcija. Poslednjih godina nikla su mala preduzeća koja proizvode šljivovicu i druge voćne rakije, nudeći modernu ambalažu u etno-stilu.
Za bolji kvalitet, šljivovica se ponekad čuva u hrastovim buradima što joj daje braonkastu boju poput viskija i pomalo gorak ukus.
I, s godinama, postaje sve bolja, navodi agencija AP.
Komentari 10
To samo
sremac
/
u celoj evropi se pece rakija od svega sto vri.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar