Manje se govori o tzv. šrinkflaciji, terminu nastalom od engleske reči "shrink" što znači smanjenje, a odnosi se na to da kompanije i brendovi vremenom smanje zapreminu/količinu određenog proizvoda, pri čemu zadrže istu cenu.
Dobar primer za to su čokolade od 90 grama, koje izgledaju kao da imaju 100 grama i prodaju se po punoj ceni.
Međutim, tu nije kraj. Ono što se primećuje u pojedinim restoranima, čak i u Srbiji, jeste da istovremeno smanjuju porciju, a podižu cenu, navodi
Telegraf. Dakle, tu dolazi do duplog udara za potrošače.
Ono što je problem sa šrinkflacijom je činjenica da ta promena nije baš tako očigledna.
Restorani se neretko brane stavom da je sve poskupelo, te da su i oni morali da podignu cene za nekoliko desetina dinara po proizvodu, dok što se tiče količine - teško je ući u trag tim kalkulacijama i taktikama.
Čak i pre ove krize, šefovi kuhinja su imali ideje kako da porciju učine većom jer je u glavama potrošača jelo koje izgleda veće - u startu vrednije, bolje. Zapravo, oni kvalitet obroka i cenu neretko mere u odnosu na količinu na tanjiru.
Godinama su kuvari koristili fenomen poznat kao iluzija Ebbinghaus, kako bi pomerili prividnu veličinu porcije u jednom ili drugom pravcu. Poslužite jelo na malom tanjiru i izgleda veće; stavite istu hranu u sredinu mnogo većeg tanjira, i porcija automatski deluje manje.
Ali ova iluzija ne važi samo za restorane - koriste je i drugi trgovci, s tim što je u proteklom periodu najviše skočila cena salata i predjela u restoranima.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar