Italijani prednjače po potrošnji testenine, a evo gde je Srbija

Italijani su tradicionalno poznati kao ljubitelji špageta i drugih vrsta testenina, pa ne iznenađuje podatak da ta zemlja ubedljivo prednjači u Evropi po potrošnji testenina po stanovniku.
Italijani prednjače po potrošnji testenine, a evo gde je Srbija
Foto: Pixabay
U Italiji se godišnje po stanovniku proda 39,7 kilograma testenina, u čemu je daleko ispred svih evropskih zemalja, piše nemački statistički portal Statista povodom Svetskog dana paste, 25. oktobra.
U Evropi je po prodaji špageta, makarona, fusila i sličnih testenina na drugom mestu Francuska, ali sa "samo" 29,4 kilograma zaostaje više od deset kilograma za Italijom. U statistiku nisu uključena gotova jela, ni punjene testenine, poput raviola.
Prema najnovijim podacima evropske statističke agencije Eurostat, u Evropskoj uniji je 2022. godine proizvedeno ukupno 6,1 miliona tona testenina, što je 20 odsto više nego pre pet godina.
 
I u tome je sa udelom od 4,2 miliona tona ubedljivo prednjačila Italija, koja je ujedno i najveći izvoznik te namirnice. Ta zemlja je 2022. godine izvezla 2,1 miliona tona što je 77 odsto ukupnog evropskog izvoza.
 
Po mapi objavljenoj na portalu Statista, Srbija je kao i većina zemalja Balkana, ali i Nemačka i Poljska i Rusija, u grupi država u kojima se godišnje po stanovniku konzumira između pet i 9,9 kilograma različitih testenina.
 
Među zemljama u kojima je potrošnja između deset i 19,9 kilograma su Portugal, Švajcarska, Turska, ali i Češka, Švedska, Finska i Litvanija.
 
Najmanje omiljene, sa prodajom koja ne premašuje pet kilograma godišnje, testenine su prema istom grafikonu u Austriji, Sloveniji, Velikoj Britaniji i Irskoj.
U Velikoj Britaniji se godišnje proda manje od dva kilograma testenina po stanovniku, što je i najmanje u Evropi.
 
Prema proceni analitičara Statiste, u Evropi je 2023. godine prodato špageta i sličnih sirovih testenina u vrednosti od oko 23,45 milijardi evra, a po jedna petina te sume, ukupno nešto više od deset milijardi evra, otpada na Italiju i Francusku.
  • lulu

    27.10.2023 17:18
    @pitanje
    Po tvojoj logici, trebalo bi Barilla da uradi istraživanje o prodaji sopstvenih proizvoda.
    A što se tiče ukusa, svako ima svoj ukus. Neko voli Barillu, neko voli srpske proizvođače, neko poljske, neko domaću testeninu. Mnogi ljubitelji testenine u Italiji ne bi ni primirisali Barillu, već kupuju domaću testeninu po malim prodavnicama. Razgrabi se dok si reko keks. Isto je s restoranima koji su poznati po specijalitetima s testeninom.
    A kod nas takođe postoji tradicija specijaliteta s testeninom. Nasuvo se pravi odavno. Drugačije su testenine od italijanskih, ali to ne znači da su lošije.
  • pitanje

    25.10.2023 17:32
    A koji brend testenine je u pitanju?
    Barilla koja se uvozi ili ono iz vuciceve korpe sto se pri kuvanju raspadne pa lici vise na pire krompir?

    Sveobuhvatna statistika nema smisla jer neko zaista jede testeninu a neko jede testeninu koja samo lici na testeninu pre nego sto se skuva

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Hrana i piće