Kokice danas neodvojive od bioskopa: A nekada nisu bile poželjne

Dan sećanja u Sjedinjenim Američkim Državama na one koji su poginuli služeći američkoj vojsci je trenutak koji označava početak letnje sezone filmskih blokbastera.
Kokice danas neodvojive od bioskopa: A nekada nisu bile poželjne
Foto: Pixabay
To je slučaj već 90 godina, a zbog čega su kokice postale neodvojive od bioskopa.
 
Analitičar medijske kompanije "Comscore" Pol Dergarabedijan smatra da je teško zamisliti savršeniju kombinaciju od bioskopa i kokica koja je toliko duboko postala deo kulture.
 
Koliko su bioskop i kokice nerazdvojni pokazuje to da najveći lanac bioskopa u SAD-u, AMC Theaters, godišnje napravi toliko kokica da bi bile dovoljne da napune čak 222 olimpijska bazena. Međutim, nekada to nije bilo tako jer bioskopi nisu želeli da išta imaju s hranom.
Kako su kokice ušle u bioskope
 
Endru F. Smit je svojom knjigom "Kokičasta kultura: Socijalna istorija kokica u Americi (Popped Culture: A Social History of Popcorn in America)" tematizovao kako je stvorena veza između bioskopa i kokica. U knjizi je navedeno da su verovatno američki mornari početkom 19. veka doneli običaj pravljenja kokica iz južne Amerike.
 
Pravljenje kokica je postalo popularno do 40-ih godina 19. veka. Prodavci kokica su u narednih nekoliko decenija postali sveprisutni na ulicama, sajmovima i cirkusima. Posle toga je počelo sporo "udvaranje" kokica bioskopima.
Prodavci kokica su priliku videli i u posetiocima bioskopa kojih je bilo sve više. U SAD-u je do 1930. nedeljno bilo 90 miliona posetilaca bioskopa. Međutim, vlasnicima bioskopa je bilo neprihvatljivo da kokice budu deo njihove ponude.
 
"Pojedinim vlasnicima je prodaja kokica predstavljala nepotrebnu smetnju ili nešto što je ispod njihovog dostojanstva", piše Smit u knjizi.
 
Uprkos protivljenju vlasnika, prodavci su ipak pokušavali da prodaju kokice i u bioskopima. Međutim, bum kokica desio se u ekonomskom periodu kada je to bilo najmanje vertovatno da će se desiti. Naime, taj bum desio se tokom Velike depresije 30-ih godina prošlog veka.
 
"Po ceni od pet ili deset centi po kesici, kokice su bile pristupačan luksuz većini Amerikanaca", ukazao je Smit.
Kokice su se na početku pravile ispred bioskopa, na prostoru koji su ustupali vlasnici bioskopa, jer su smatrali da im je preskupo da u samom bioskopu imaju ventilaciju koja je neophodna za pravljenje velike količine kokica. Međutim, kako su počele da kruže priče o bogatstvu napravljenom na kokicama, to se promenilo.
 
"Kokice su se tako dobro prodavale zbog svoje arome, zbog istog onog mirisa zbog kog su ih vlasnici bioskopa ranije prezirali", naglasio je Smit.
 
Prema njegovim rečima, čim su aparati za pravljenje kokica postavljeni u bioskope, posao je krenuo, piše CNN.
  • azra

    29.05.2024 18:08
    "a oko nas neki gladni ljudi"
  • Stole

    29.05.2024 11:21
    I ja spadam u grupu onih koji ne idu u bioskop radi kokičara, tortiljara, srkača i ostalih tovljenika. Uvođenje tortilja i čili sosa koji osvetljavaju mobilnim telefonom dok ostatke skupljaju prstom je bio kraj mojim odlascima u bioskop a zaista sam obožavao odlaske u bioskop .
  • Zbog

    29.05.2024 09:52
    Morona
    Kojima je bioskop kao studentska menza, u isti ne idem sigurno jedno 10ak godina. Ždranje, mljackanje, krckanje, lanč paketi i ostale gluposti. Na sve to se sokovi otvaraju svakih 15 sekundi. I uvek imaš neke "pametne" idiote koji svaku scenu komentarišu, kao da su ostali koji gledaju film slepi, pa imamo dodatno nekog samoprozvanog naratora da nam drobi pored glave.
    O svinjcu koji ostane posle filma, ne vredi trošiti reči.
    Druga stvar što današnji filmovi nisu uopšte vredni pažnje niti davanja 500din na ulaznicu, ili koliko je već sad.
    Kulturnije je otići u pozorište gde ide sasvim neka druga grupa ljudi.
    Ako vam se ždere, žderite kući.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Hrana i piće