Mašina uspešno predviđa muzičke hitove
Recept za uspešnu pop ili dens pesmu toliko je počeo da poprima odlike formule, da kompjuterski algoritmi mogu sa velikom preciznošću da procene koje će pesme osvojiti vrhove top lista širom sveta.
Uprkos tome što je nauka predviđanja muzičkih hitova i dalje u povoju, naučni tim sa Univerziteta u Antverpenu razvio je dosad najprecizniju mašinu za predviđanje muzičkih hitova.
Njihova istraživanja do sada su bila usmerena na dens hitove između 1985. i 2014. godine, ali kada je Dorijen Heremans, jedan od autora studije, kroz mašinu propustio Bilbordovu top listu dens i elektronskih pesama, algoritam je svakoj od top 10 pesama dodelio više od 65 odsto verovatnoće da postane naredni hit, a za prvih 6 više od 70 odsto verovatnoće.
Evo kako je izgledala lista:
"Lean On" by Major Lazer & DJ Snake Featuring M0 — 82%
"Where Are U Now" by Skrillex & Diplo With Justin Bieber — 72%
"Hey Mama" by David Guetta Featuring Nicki Minaj, Bebe Rexha & Afrojack — 72%
"You Know You Like It" by DJ Snake & AlunaGeorge — 63%
"Waves" by Mr. Probz — 68%
"Outside" by Calvin Harris Featuring Ellie Goulding — 82%
"Prayer In C" by Lillywood & Robin Schulz — 65%
"Blame" by Calvin Harris Featuring John Newman — 88%
"How Deep Is Your Love" by Calvin Harris & Disciples — 62%
"I Want You To Know" by Zedd Featuring Selena Gomez — 89%
Testirana je i britanska zvanična lista singlova:
"Happy" by Pharrell Williams — 83%
"Rather Be" by Clean Bandit — 74%
"All Of Me" by John Legend (not dance)
"Waves" by Mr Probz — 68%
"Thinking Out Loud" by Ed Sheeran (not dance)
"Ghost" by Ella Henderson — 79%
"Timber" by Pitbull ft. Kesha — 90%
"Stay With Me" by Sam Smith (not dance)
"Let It Go" by Idina Menzel (not dance)
"All About That Bass" - Meghan Trainor — 87%
Naučni tim je prošle godine objavio rad koji objašnjava kako mašina funkcioniše.
Da bi se pesma testirala, prvo se mora razložiti na različite audio karakteristike koje se zasebno ispituju. To je postignuto korišćenjem inteligentnog softvera The Echo Nest za analiziranje i kategorisanje audio podataka, koji svoju primenu ima u okviru opcija za pretragu i preporučivanje muzike, integrisanih u servise poput Spotify-ja.
U obrzir je uzeto 139 različitih aspekata pesme, uključujući dužinu trajanja, tempo, tonalitet, boju zvuka, glasnost... Prema teoriji naučnika, sve popularne pesme imaju određen skup zajedničkih karakteristika koje ih čine dopadljivim većini ljudi, a prema tim markerima uspeha moguće je testirati komercijalni potencijal svake pesme na tržištu.
Pritom je važno naglasiti da ovaj softver ne uzima u obzir određene ključne faktore poput marketinškog budžeta, spota za pesmu, društvene klime ili popularnosti autora. Tim je prvobitno testirao oko 3.500 najvećih hitova u periodu između 1985. i 2014. godine, i utvrdio da je mašina mogla da predvidi šanse za uspeh sa natprosečnom tačnošću. Nakon unošenja nekoliko izmena u formulu (jer je priroda hitova evoluirala tokom vremena), primećeno je da algoritam predviđa hitove sa još većom preciznošću. Istraživanje je takođe pružilo i neke zanimljive istorijske uvide – dens hitovi vremenom postaju sve brži i glasniji, ali sve manje pogodni za igranje ili ples. Ova osobina očigledno više nije uslov za uspešnu dens pesmu, piše "Motherboard".
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar