Vreme je za zimske gume

Od 1. novembra obavezna je upotreba zimskih guma, ali je podjednako važno i da dubina proreza na tim gumama ne bude manja od četiri milimetra.
Vreme je za zimske gume
Foto: Pixabay
Ovo se ističe zbog toga što sigurno ima vozača kojima su se zimski pneumatici istrošili, otkad je 2012. godine i Pravilnikom o tehničkim uslovima za vozila uvedena ova obaveza.
 
Zimske gume su važne jer letnje na temperaturi ispod sedam stepeni gube svoju najvažniju karakteristiku - dobro prijanjanje na asfalt. Nasuprot letnjim, dubina kanala na šarama guma za zimu je veća i ima ih mnogo više, dok u gazećem sloju gume takođe ima više malih kanala. Sve to zajedno obezbeđuje dobro prijanjanje za asfalt, ali i dosta kraći zaustavni put, što garantuje veću stabilnost vozila i sigurnost vozača.
 
Kad je reč o kvalitetu guma, zimi je bolje imati zimske gume od univerzalnih, koje takođe zadovoljavaju zakonske kriterijume. One se mogu koristiti tokom cele godine i dovoljno je da na sebi imaju simbol pahuljice, planine ili oznaku M+S. Međutim, iako imaju šaru koja je na zlatnoj sredini između letnjih i zimskih, iako su fleksibilne na niskim temperaturama, vulkanizeri ipak savetuju posedovanje dva odvojena kompleta guma.
 
Oscilacija u temperaturama je ogromna, leti je i do 50 stepeni, dok se zimi spusti ispod minus 10. Zbog toga je teško da isti pneumatik da dobre rezultate na vrelom asfaltu, po kiši, snegu i ledu.
 
Generalni direktor Auto-moto saveza Srbije Predrag Đurđev kaže da bi vozači, pored zakonske obaveze, trebalo da zamene gume i zbog svoje, ali i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju.
  • Steva-NS

    27.10.2017 15:50
    Kako stoje stvari,zimske gume će imati vozila,čiji vlasnici budu imali para za zimske gume !
  • M.

    26.10.2017 10:12
    Član 113.

    Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva:
    1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1;
    2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;
    3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.
    Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm.
    Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.
    U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom...

    @ Ivan Beg
    Ne sumnjam da bi osiguravajuce kuce pokusale da urade sve i svasta da izbegnu placanja, ali nisam siguran da bi im to poslo za rukom u ovom slucaju. Jasno navedeno obavezno AKO...
    Meni su probali da uvale soferku neku univerzalnu od jedne vrlo reklamirne kuce za zamenu stakala, kao radice svi senzori isl. Na kraju su jos kako platili original staklo u ovlascenom servisu koje je bilo vise nego 2 puta skuplje.

    Sa druge strane letnje gume po hladnoci nisu gume, nego plastika na asfaltu. Tako da bolje zimske, pa i ne bilo snega. Narocito na autoputu.

  • PetarPP

    26.10.2017 02:04
    M+S znači blato i sneg ali ne i nužno da se radi o zimskoj gumi, novom standardu usvojenom 1999. godine.
    Prava zimska guma ima oznaku planine sa tri vrha (triglav) i pahuljicom u sredini. M+S gume koje to nemaju su od '99 praktično gume za sve sezone i legalne su zimi.
    Da uprosim, M+S je danas više oznaka zimske šare a sirovinski sastav koji MNOGO BOLJE podnosi niske temperature je označen PLANINOM sa PAHULJICOM.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin