Saveti da biste bili oprezniji potrošač

Pri kupovini hrane neophodan je dodatni oprez, jer trgovci mogu lako da vas prevare.
Saveti da biste bili oprezniji potrošač
Foto: Pixabay
Trgovci će ono što žele ili moraju prvo da prodaju staviti na police, najbliže kupcu i to uvek u visini očiju, prenosi B92.
 
Proizvodi na takvim mestima prodaju se i po 30 odsto višoj ceni. Jedino je čokolade, keks, bombone i ostale poslastice moguće videti na nižim policama, ali i to je s razlogom. 
 
Deca su niža i gledaju niže. Zato proizvođači plaćaju trgovcima da njihove artikle stave na "privlačna" mesta, piše "24sata.hr". 
 
Na kupovinu tera i veće pakovanje, ali u jednom od četiri slučaja veće je bilo i skuplje, pokazuje američka studija. Na primer, proizvod od 100 grama bio je skuplji nego dva pakovanja od 50 grama. A promotivne cene često su samo trikovi koji podstiču ljude da kupe ono što im ne treba. 
 
Zamke ne prestaju ni kada mislite da ste gotovi s kupovinom. Energetska pića, "jeftine" čokoladice, bombone, kao i povoljni upaljači stoje uz kasu, za impulsivne kupce koji ne mogu da im odole dok čekaju u redu. 
 
Bacite oko 12 odsto kupljenih proizvoda 
 
Ako kupujete na akcijama proizvode koji vam nisu potrebni i gomilate ih, na kraju ćete baciti oko 12 odsto kupljenog. 
 
Gotova hrana "krade" novac 
 
Pripremljeno meso, salate kao i zapakovano voće i povrće možda štede vreme, ali su često višestruko skuplji. Zdravije i jeftinije je kupiti obično meso i sam ga marinirati. 
 
Pogledajte najviše i najniže police 
 
U najnižim i najvišim redovima polica često stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često puno jeftiniji od poznatih brendova. 
 
Budite svoj majstor 
 
Umaci za testeninu velikih proizvođača posebno su skupi, ali uz ekstrakt paradajza, malo belog luka, bibera i pečuraka moguće je proći ukusnije i višestruko jeftinije. 
 
Zavirite u drugi red 
 
Već je uobičajena praksa da proizvode koji nisu najsvežiji ili kojima je gotovo istekao rok trajanja stavljaju u prvi red polica kako bi kupce naveli da kupe upravo njih. 
 
Pripazite šta piše na etiketi 
 
Proizvođači se uvek trude da menjaju ambalažu proizvoda kako bi izgledala što atraktivnije i povoljnije. Ali iako je ambalaža veća, to ne znači da sadrži jednako proizvoda. 
 
Više kupujemo ako više vidimo 
 
"Što više kupac vidi, više će i kupiti", napominje Marion Nestle, autor knjige "Šta jesti". Zato trgovine mleko, koje svima treba, često smeste na kraj kako bi kupci na putu do njega prošli kraj mnogih polica.
  • Magelan

    04.02.2018 20:46
    trulo voce
    i ja sam bio njihova zrtva ,kupio mango u Idei kod Kokre ,a ono svi plodovi truli,polakomio se na popust i malo egzotike,od sada kupujem i sprej za brisanje naocara,ili menjam dioptriju
  • AA

    04.02.2018 18:30
    @Tata Ikun
    Zato treba insistirati da na ceni uvek bude istaknuta i cena za kilogram, litar... Jedno vreme se to moglo cesto videti a sad su opet poceli veoma retko da isticu cene na takav nacin.
  • AA

    04.02.2018 18:25
    proveriti cenu
    I uvek proveriti da li je na cedulji ispod proizvoda cena bas tog proizvoda kako se ne bi neprijatno iznenadili na kasi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.