Trgovci će ono što žele ili moraju prvo da prodaju staviti na police, najbliže kupcu i to uvek u visini očiju, prenosi
B92.
Proizvodi na takvim mestima prodaju se i po 30 odsto višoj ceni. Jedino je čokolade, keks, bombone i ostale poslastice moguće videti na nižim policama, ali i to je s razlogom.
Deca su niža i gledaju niže. Zato proizvođači plaćaju trgovcima da njihove artikle stave na "privlačna" mesta, piše "24sata.hr".
Na kupovinu tera i veće pakovanje, ali u jednom od četiri slučaja veće je bilo i skuplje, pokazuje američka studija. Na primer, proizvod od 100 grama bio je skuplji nego dva pakovanja od 50 grama. A promotivne cene često su samo trikovi koji podstiču ljude da kupe ono što im ne treba.
Zamke ne prestaju ni kada mislite da ste gotovi s kupovinom. Energetska pića, "jeftine" čokoladice, bombone, kao i povoljni upaljači stoje uz kasu, za impulsivne kupce koji ne mogu da im odole dok čekaju u redu.
Bacite oko 12 odsto kupljenih proizvoda
Ako kupujete na akcijama proizvode koji vam nisu potrebni i gomilate ih, na kraju ćete baciti oko 12 odsto kupljenog.
Gotova hrana "krade" novac
Pripremljeno meso, salate kao i zapakovano voće i povrće možda štede vreme, ali su često višestruko skuplji. Zdravije i jeftinije je kupiti obično meso i sam ga marinirati.
Pogledajte najviše i najniže police
U najnižim i najvišim redovima polica često stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često puno jeftiniji od poznatih brendova.
Budite svoj majstor
Umaci za testeninu velikih proizvođača posebno su skupi, ali uz ekstrakt paradajza, malo belog luka, bibera i pečuraka moguće je proći ukusnije i višestruko jeftinije.
Zavirite u drugi red
Već je uobičajena praksa da proizvode koji nisu najsvežiji ili kojima je gotovo istekao rok trajanja stavljaju u prvi red polica kako bi kupce naveli da kupe upravo njih.
Pripazite šta piše na etiketi
Proizvođači se uvek trude da menjaju ambalažu proizvoda kako bi izgledala što atraktivnije i povoljnije. Ali iako je ambalaža veća, to ne znači da sadrži jednako proizvoda.
Više kupujemo ako više vidimo
"Što više kupac vidi, više će i kupiti", napominje Marion Nestle, autor knjige "Šta jesti". Zato trgovine mleko, koje svima treba, često smeste na kraj kako bi kupci na putu do njega prošli kraj mnogih polica.
Komentari 6
Magelan
AA
AA
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar